معاون وزارت ورزش و جوانان در یزد:

مهارت‌آموزی نیاز اساسی جوانان ایرانی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۵۰:۳۱
کد خبر: ۹۳۰۹۴۴
مهارت‌آموزی نیاز اساسی جوانان ایرانی است
معاون ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مهمترین نیاز اصلی جوانان کشور مهارت‌آموزی است، باید برای گسترش آن علاوه بر دولت، بخش‌خصوصی و تشکل‌های مردمی با ما همکاری و اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد گفت: داشتن مهارت‌های لازم در بین جوانان در رشته‌های مختلف زمینه ایجاد اشتغال و فعالیت در تولید و کارآفرینی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و مفید برای جوانان با همکاری سایر بخش‌ها از جمله مسائل محوری است که توسط وزارت ورزش و جوانان در استان‌ها اجرا می‌شود، باید اقدام های بیشتری در این مورد صورت گیرد. 

معاون وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: مهارت‌آموزی و ارتقای آن از اساسی‌ترین نیازهای جوانان محسوب می‌شود که باید برای تحقق آن تمام دستگاه‌های علمی و فرهنگی در کنار این وزارتخانه تلاش کنند.

تندگویان خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیتی که همراه با مهارت‌آموزی و درس زندگی نباشد قطعا هیچ ارزشی ندارد بنابراین باید در برنامه‌ها و اقدام‌ها در این عرصه همه به فکر آموزش در کنار تعلیم مهارت باشند.

وی بیان داشت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل در حوزه جوانان با عضویت ۵۰۰ هزار نفر در رشته‌های مرتبط با نسل جوان در کشور فعالیت دارند و ساماندهی آنها  و حمایت و همراهی در برنامه‌ها جزو اولویت های وزارتخانه است.

معاون ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: کار برای جوانان در تمام بخش ها از چنان اهمیتی برخوردار است که این وزارتخانه به تنهایی از  عهده همه آنها بر نمی‌آید و باید سایر دستگاه‌های اجرایی و مدیران همکاری کنند.

تندگویان به اهمیت برگزاری جلسه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مدیران و تلاش برای حل مسائل و مطالبات آنها در یک عزم ملی و جدی تاکید کرد.

این مسوول اظهارداشت: مدیران دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی نسبت به مسائل جوانان استان دغدغه داشته باشند و با حضور منظم و فعال خود در این ستادها برای حل مسائل جوانان تلاش کنند.

تندگویان گفت: تشکل‌های جوانان از پرداخت مالیات معاف هستند و در بخش‌های مختلف می‌توانند کارهای دولتی را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در سفر به یزد در نشست اعضای منتخب مجمع تشکل‌های جوانان شرکت و از مرکز حمایت کسب و کارهای نوپای فرهنگی و اجتماعی بازدید کرد. 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت سازمان ثبت احوال اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۷ گفته بود: سازمان ملل متحد، برای تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جمعیت جوانان را افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال تعریف می‌کند و در ایران نیز، این دوره ۱۵ تا ۲۹ سال تعریف شده است.

محمد باقر عباسی افزود: دوره جوانی به عنوان دوره گذار از وابستگی از کودکی به استقلال دوران بزرگسالی نامیده می‌شود. ساده ترین راه برای تعریف این گروه، سن است.

به گفته وی ۲۵ درصد جمعیت ساکن کشور را جوانان تشکیل می‌دهند که ۱۵.۵درصد جوانان ایران ساکن استان تهران هستند.

جمعیت کنونی ایران حدود ۸۳ میلیون نفر است .

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستا زندگی می کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز