معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

۵ نفر فوتی بر اثر ابتلا به آنفولانزا در گلستان/ مردم میتوانند به کاهش این اپیدمی کمک کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۵۸:۳۸
کد خبر: ۹۳۰۹۴۶
۵ نفر فوتی بر اثر ابتلا به آنفولانزا در گلستان/ مردم میتوانند به کاهش این اپیدمی کمک کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام اینکه تا کنون 5 نفر فوتی که دارای بیماری زمینه ای بودند براثر ابتلا به آنفولانزا در استان رخ داده است، گفت: نمیتوان جلوی این اپیدمی را گرفت اما مردم میتوانند به کاهش این اپیدمی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ سراج الدین عارف نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: انفولانزا یک بیماری فصلی است که در فصل پاییز و زمستان رخ میدهد و استان ما به دلیل رطوبت موجود جزو ۵ استان کشور از نظر شیوع آنفولانزا است ولی از نظر میزان مرگ و میر بر اثر آنفولانزا جزو سه استانی که بیشترین میزان را در کشور داشتند قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: مردم میتوانند به کاهش این اپیدمی کمک کنند و بایستی راه های انتقال را بدانند و کارهای پیشگیری از انتقال را انجام دهند.

وی افزود: جهت کنترل این بیماری بایستی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند تا 5 روز از حضور در اماکن تجمعی خودداری کنند و مسائل بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها را رعایت کنند.

عارف نیا ضمن بیان اینکه نمیتوان جلوی اپیدمی را گرفت اما قابل کنترل است، گفت: ویروس این بیماری در مخازن و منابع آب و هوایی وجود دارد اما میتوان با مراجعه به پزشک و درمان به موقع و درست اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

وی اظهار داشت: سالمندان، کودکان زیر5 سال، بیماران قلبی عروقی، بیماران دیابتی و بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، جزو گروه های پرخطر ابتلا به این بیماری هستند.

عارف نیا با بیان اینکه در شروع بیماری انفولانزا مصرف انتی بیوتیک نیازی نیست تاکید کرد: افراد درصورت بروز تنگی نفس بایستی سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه تا کنون 5 نفر فوتی که دارای بیماری زمینه ای بودند براثر ابتلا به آنفولانزا در استان رخ داده است، تصریح کرد: از افرادی که بستری شدند 251 مورد سابقه بیماری آنفولانزا داشتند که شامل 30 درصد بیماران بستری شده به دلیل آنفولانزا است.

عارف نیا بیان کرد: تعداد موارد بستری از اول مهر تا آخر آبان 725 مورد بوده است و بیماری این افراد آنفولانزای شدید تنفسی نبودند و با تشخیص پزشک و یا نگرانی والدین این افراد بستری شده اند و از 587 مورد از آنها نمونه گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به واکسیناسیون پرسنل بیمارستان که در معرض خطر بیماری آنفولانزا قرار دارند اشاره کرد و گفت: همچنین توصیه شده که گروه های پرخطر نیز نسبت به واکسیناسیون و مقاومت در برابر آنفولانزا اقدام کنند.

وی در پایان گفت: استان های مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و اهواز5 استانی هستند که بیشترین شیوع آنفولانزا در آنها رخ داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز