عابدین عابدی مقدم:

۴ هزار و ۵۱۸ نفر بر انتخابات مجلس در استان نظارت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۹۳۰۹۴۷
۴ هزار و ۵۱۸ نفر بر انتخابات مجلس در استان نظارت می‌کنند
رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: چهار هزار و ۵۱۸ نفر بر انتخابات مجلس در این استان نظارت می‌کنند که این افراد آموزش‎های لازم را در این زمینه فرا گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عابدین عابدی مقدم روز دوشنبه گفت: تمام اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شدند و به صورت بی طرفانه و براساس قانون به وظیفه عمل می کنند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات های نظارت استانی، شهرستانی و حتی بخش ها هم مشخص شده اند افزود: هشت دفتر شهرستانی و ۱۱ حوزه فرعی در بخش ها زیر نظر شهرستان ها داریم.

وی گفت: در آخرین انتخابات این استان ۸۲۵ شعبه اخذ رای دایر بود که سه هزار و ۱۴ نفر ناظر نظارت بر حسن در انتخابات را بر عهده داشند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی با بیان اینکه ناظران، امانت داران مردم هستند افزود: تلاش شده است تا از افراد مومن، امانت دار، متعهد و معتمد مردم برای بحث نظارت استفاده کنیم.

عابدی مقدم با بیان اینکه آمادگی کامل برای نظارت بر انتخابات وجود دارد اظهار داشت: با هیات های اجرایی و پیشگیری نیز هماهنگی های خوبی شده است و امیدوار هستیم که انتخاباتی سالم برگزار کنیم.

 کار نامنویسی داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه آغاز شده  که این روند تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

 پنج نفر در نخستین روز نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت‌نام کردند.

نامنویسی داوطلبان نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان نیز از ۱۵ آذر آغاز می شود که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در این مجلس نیز در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز