در نشست بررسی مشکلات اتحادیه چاپخانه‌داران لرستان تاکید شد؛

لزوم احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۲:۲۹
کد خبر: ۹۳۱۰۱۸
لزوم احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نشست بررسی مشکلات اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان بر احیای مجدد این اتحادیه تاکید کرد.
به گزارش  خبرگزاری برناازلرستان، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد و اعضای اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان، مشکلات پیش‌روی این اتحادیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمد حسین فتایی در این جلسه با تاکید بر لزوم احیای مجدد این اتحادیه، گفت: اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان در سال ۱۳۹۱ به عنوان یازدهمین اتحادیه کشوری  ثبت شده و کار خود را آغاز نمود که متاسفانه بنا بر دلایل نامعلوم در سال ۱۳۹۵ فعالیت آن متوقف شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: در حال حاضر ۸۲ چاپخانه فعال در استان وجود دارد که نبود اتحادیه مستقل، مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم دریافت سهمیه‌های مصوب کاغذ و زینک را برای فعالان این عرصه به وجود آورده که با احیای مجدد اتحادیه این مشکلات مرتفع خواهد شد.

او تصریح کرد: نبود اتحادیه مستقل همچنین بحث نظارت بر کار چاپخانه‌های استان و برخورد با موارد غیر قانونی را نیز با مشکل مواج می کند که نیاز است با کمک دستگاه قضا به ویژه دادستان محترم عمومی و انقلاب خرم آباد، این اتحادیه مجدداً احیا شده و کار خود را از سر بگیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد نیز در این جلسه، با تاکید بر نزدیکی زمان برگزاری انتخابات و لزوم نظارت جدی بر فعالیت چاپخانه‌های استان، گفت: تلاش می کنیم در اسرع وقت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این اتحادیه، زوایای مختلف موضوع را بررسی و زمینه احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان را فراهم نماییم.

ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه خواستار رفع مشکلات موجود در این خصوص شد و بیان کرد: عدم وجود اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران موجب کم رونق شدن صنعت چاپ استان و حتی تعطیلی یا مهاجرت بسیاری از این واحدهای تجاری می شود که مشکلات اقتصادی بسیاری را برای خانواده کارکنان و کارگران این صنعت به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز