سفیر اتریش:

منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از پایه های قدرتمند اقتصادی ایران است

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۲۵:۵۶
کد خبر: ۹۳۱۰۴۸
منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از پایه های قدرتمند اقتصادی ایران است
دکتر اشتفان شلتس سفیر کشور اتریش در ایران صبح امروز دوشنبه 11 آذرماه ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با مدیرعامل منطقه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ سفیر اتریش در این دیدار ضمن اعلام رابطه عمیق بین دو کشور اتریش و ایران، منطقه ویژه اقتصادی پیام را یکی از پایه های قدرت اقتصادی کشور ایران دانست و افزود: یکی از مزیت های منطقه نزدیکی آن به تهران و به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای حوزه اقتصادی کشور ایران محسوب می شود.

اشتفان شلتس همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: با این رابطه عمیق تاریخی بین دو کشور ایران و اتریش که قدمت 700 ساله دارد، می توان در یک جمله و به طور مختصر واژه اعتماد متقابل را روی این رابطه گذاشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ما هم از شرایط به وجود آمده و تحریم ها علیه ایران به شدت ناراحت هستیم ولی هدفمان این است که از فرصت و زمانی که پیش روی است برای رفع هرچه زودتر تحریم ها استفاده کنیم تا شاهد برقراری ارتباط موثر برای حضور شرکت های جدید و بنگاه های اقتصادی کشور اتریش در ایران باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این دیدار ضمن معرفی اجمالی فرآیندها و برنامه های این منطقه بیان داشت: یکی از فعالیت های اصلی در این منطقه، حضور شرکت های دانش بنیان IT،I

و صنایع انرژی سبز است که می توانیم در این راستا با کشور اتریش همکاری های خوبی را داشته باشیم.

photo_۲۰۱۹-۱۲-۰۲_۱۵-۱۰-۲۵

نادرثناگومطلق همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام را شاهراه ارتباطی 13 استان کشور دانست و عنوان کرد: همین موضوع باعث حضور و استقبال چشمگیری از سوی سرمایه گذاران در این منطقه شده است.

گفتنی است در این بازدید، اشتفان شلتس سفیر اتریش و هیات همراه از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  از جمله شرکت مادیران ، ماکوفارما، پت اسکن و ترمینال مسافری و...... دیدن کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز