معاون وزیر ورزش:

هنر را نباید در جامعه قربانی کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۱:۲۳:۲۰
کد خبر: ۹۳۱۴۴۸
هنر را نباید در جامعه قربانی کنیم
معاون هماهنگی امور جوانان‌ وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت هنر در جامعه گفت: گرچه در این عرصه، مشکلات و مسائلی وجود دارد اما نباید اجازه دهیم هنر در جامعه قربانی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد مهدی تندگویان" دوشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی  بر ضرورت حمایت از هنر تئاتر خیابانی تاکید کرد و خواستار ورود این هنر به مسائل اخلاقی، مذهبی و فرهنگی شد.

 وی اظهار داشت: ورود جوانان به عرصه‌های هنری  نشان‌ از مسئولیت پذیری آنهاست  به همین دلیل نیز نباید در این زمینه با انگ‌زنی به تازه‌ واردهای این عرصه در فعالیت آنها اختلال ایجاد کنیم.

تندگویان بخشی از مشکلات فعالان عرصه‌های هنری را ناشی از اشتباه مسئولان خواند و گفت: اگر اشتباهی وجود دارد، ناشی از فعالیت ماست لذا نباید نهادها و ارگان‌ها پیوسته با فعالیت‌های هنرمندان تازه‌وارد و به ویژه جوان برخورد و آن‌ها را مواخذه کنند.

وی با تاکید بر پیشگیری از قربانی شدن هنر در جامعه، گفت: تئاتر خیابانی، اتفاق زیبایی است و هنرمندان این عرصه از استعدادهای کشور محسوب می‌شوند که اگر از آنان حمایت نکنیم، شرایط را برای خروجشان از کشور فراهم کنیم.

تندگویان با اشاره به اهمیت تئاتر افزود: این نوع نمایش‌ها و موسیقی‌های خیابانی قابل دسترس برای عموم است و به  قشر و طبقه خاصی تعلق ندارند و به همین دلیل نیز در ایجاد نشاط و سلامت روحی و روانی جامعه موثر هستند.

وی رایگان بودن نمایش آثار برگزیده تئاتر خیابانی را از ویژگی‌های این جشنواره یاد شده بیان کرد عنوان کرد و گفت: هنرمندان این عرصه از استعدادهای کشور محسوب می‌شوند که اگر از آنان حمایت نکنیم، شرایط را برای خروج آنها از کشور فراهم می شود.

جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" از هشتم آذرماه در استان یزد آغاز و به مدت سه روز  ادامه داشت

هدف از برگزاری جشنواره یاد شده  آشتی دادن اقشار مختلف جامعه  با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی اعلام شده است. 

مجموعا ۱۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که  ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

از تعداد کل آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۴ اثر از استان‌های تهران، تبریز، خوزستان، لرستان، بوشهر، قزوین، ایون غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ملایر، تفرش، زاهدان، آبادان و چهار اثر از استان یزد انتخاب شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز