پیشرفت ۴۳ درصدی مصوبات آبرسانی سفر دولت در استان

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۱:۴۱:۳۰
کد خبر: ۹۳۱۴۶۴
پیشرفت ۴۳ درصدی مصوبات آبرسانی سفر دولت در استان
اجرای هشت طرح مجتمع آبرسانی به نقاط روستایی خراسان شمالی که در سفر امسال ریاست جمهوری به این استان مصوب شده بود، ۴۳ درصد پیشرفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی روز سه‌شنبه  اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های مصوب سفر رییس جمهوری به استان، ۴۱ هزار و ۱۹ خانوار در ۲۷۳ روستای استان از آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

رمضانعلی حسن زاده گفت: در این سفر تیرماه دولت به استان، تامین ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هشت مجتمع آبرسانی مصوب شد که قرار شد ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان در سال جاری و ۳۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ تامین شود.

وی افزود: این مجمتع ها شامل مجتمع پرسه سو در راز و جرگلان با ۵۵ روستا، مجتمع شیرین دره در مانه و سملقان با ۶۷ روستا، کهنه جلگه در راز و جرگلان با ۲۷ روستا، کلاته یاور، برج و صندل آباد با ۶ روستا، مجتمع پایین دست اسفراین با ۱۰۵ روستا، مجتمع زیدر و سرانی در شیروان با ۲۴ روستا و مجتمع ناویا در شهرستان جاجرم با ۲۷ روستا است.

وی گفت: اجرای طرح انتقال آب از گلیل به ۸۶ روستای شیروان از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است که البته با اجرای این طرح، شماری از روستاهای شهرستان فاروج هم آبرسانی می شوند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: مصوبات سفر رییس جمهوری به استان، در ۲ سال اجرایی می شود و در مجموع ۱۵۲ هزار و ۴۹۷ نفر از آن بهره مند می شوند.  

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز