معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

اورامانات را در کتب درسی معرفی کنید

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۳:۰۰:۴۰
کد خبر: ۹۳۱۴۷۸
اورامانات را در کتب درسی معرفی کنید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری استان کرمانشاه پیشنهاد داد که معرفی اورامانات به عنوان منطقه‌ای گردشگری در کتاب‌های درسی گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمدابراهیم الهی تبار» روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سرسرای تدبیر استانداری افزود: برپایی جشنواره‌ها و اردوها در اورامانات می‌تواند در معرفی این جاذبه بکر گردشگری بسیار تاثیرگذار باشد.

اورامانات در استان کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی اطلاق می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه دین خودش را در همه صحنه‌ها نسبت به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده است تاکید کرد: این استان در مقابل همه تهدیدهایی که می‌توانست تمامیت ایران را در بربگیرد مقاومت کرد و آسیب‌ دید.

او با بیان اینکه یکی از چهره‌های زیبای استان کرمانشاه در دفاع مقدس گیلان‌غرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور است افزود: مقاومت ایل کلهر در دفاع مقدس یکی از زیباترین جلوه‌ها در استان بوده است.

وی با تسلیت درگذشت "شیرزاد شیرزادی" یکی از بزرگان ایل کلهر ادامه داد: ایل کلهر شخصیت‌های بزرگی را معرفی کرده که یکی از آنها مرحوم شیرزاد شیرزادی بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه از انجمن اولیا و مربیان به عنوان ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: تا زمانی که مردم توانمند نشده و در مقابل آسیب‌ها صیانت نشوند نمی‌توانیم مسیر توسعه را بپیماییم و این زمانی است که آموزش و پرورش توانمند شود.

الهی تبار اظهار داشت: می‌طلبد که برای کرمانشاه در آموزش و پرورش حساب ویژه باز شود چرا که نیاز به توانمندسازی و صیانت از آسیب‌ها در آن بیشتر است.

وی همچنین تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش مناطق حاشیه شهر رادر تقویت زیرساخت‌های تربیتی و پرورشی حمایت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه بیشتر از دیگر استان‌ها بوده است، افزود: نرخ طلاق  متوقف و کاهش یافته و نرخ ازدواج رشد پیدا کرد و زلزله باوجود همه آثار مخرب روحی و روانی با تلاش‌های نهادهای اجتماعی، تاب‌آوری اجتماعی بیشتر از میانگین رقم خورده است.

الهی‌تبار با اشاره به کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سازماندهی و آموزش نیروی انسانی، گفت: این اتفاقات نتیجه تعامل و روند مثبت استان و انسجام بین مدیران، ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس بوده است. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار نفر دانش‌آموز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز