مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد:

۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس/ تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی دولت به این پروژه

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۴:۴۲:۲۴
کد خبر: ۹۳۱۶۲۰
۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس/ تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی دولت به این پروژه
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان در سال قبل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹۹ به باغ موزه اختصاص یافت و تا کنون تقریبا 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبر گزاری برنا گلستان؛ سردار علی ملک شاهکویی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس گلستان با هدف موزه آرایی ، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مرکز اسناد جامع دفاع مقدس، سالن آمفی تئاتر، سالن سمعی و بصری و و سایر بخش ها راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای با مسئولان در آذر 97 مقرر شد مبلغ یک میلیارد تومان توسط شهرداری و 500 میلیون تومان هم اعتبار استانی به این پروژه تخصیص داده شود که هر دو محقق شد.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان در سال قبل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹۹ به باغ موزه اختصاص یافت که تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۰ میلیارد سال جاری محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال کل مبلغ تخصیص یابد.

ملک شاهکویی افزود: طی قراردادی 8 میلیاردی که با پیمانکار بسته شده، این پروژه از15 فروردین سال 98 آغاز به کار کرده و تا کنون تقریبا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی یادآور شد: این مجموعه در زمینی با مساحت هزار و 656 متر و زیر بنای 4 هزار و 176 متر مربع در چهار طبقه احداث میشود.

ملک شاهکویی در ادامه با اشاره به روند یادمان شهدای گمنام، بیان داشت: پیکر ۱۳۹ شهید گمنام در استان در ۵۴ نقطه به خاک سپرده شده که یادمان ۲۸ نقطه تکمیل شده است.

وی بیان کرد: ۶ شهید در کنار سایر شهدا دفن شده که نیاز به المان ندارند و المان ۲۰ نقطه دیگر نیز در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: 12یادمان که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید و 8 یادمان باقیمانده تا پایان سال ۹۹ اجرا خواهد شد.

وی به کارگروه های تخصصی که با ظرفیت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت راه اندازی شده است اشاره کرد و افزود: اولین کارگروه همیاران ایثار و شهادت است که با هدف جذب مشارکت های مردمی و بخش های خصوصی جهت کمک در ساخت باغ موزه دفاع مقدس با 11 کمیته در بخش های مختلف ایجاد شده است.

وی توضیح داد: همیاران شاهد، همیاران ایثار، همیاران نیروهای مسلح، ادارات و اصناف، دانشگاه و دانشگاهیان، رسانه و فضای مجازی ، مهندسین و جامعه مهندسی، صنعت و معدن و اصناف، پزشکان و جامعه پزشکی، بانوان و گلستانی های مقیم تهران، 11 کمیته این کارگروه است که راه اندازی شده اند اما هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند.

وی به ایجاد قرارگاه فرهنگی استان با هدف تدوین سند چشم انداز فرهنگی استان در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس با دستگاه های اجرایی زیربط در امورات فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: در این قرارگاه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات، شهرداری و اعضای شورای شهر حضور دارند و امیدواریم بتوانیم یک سند چشم انداز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان در پایان گفت: در گلستان ۲۲۸ شهید مفقودالجسد وجود دارد.

 

نظر شما