رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

پرداخت بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۱:۲۶:۴۹
کد خبر: ۹۳۱۹۶۰
پرداخت بیش از  ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل
عبدالرضا بازدار گفت: بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت شده و یا در حال پرداخت می‌باشد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ بازدار در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد : در جریان سیل فروردین ماه سال جاری خسارت عمده ای به همه زیر بخش‌های کشاورزی استان لرستان شامل  ایستگاه‌های پمپاژ ، جاده های بین مزارع ، باغات ،  مزارع استخرهای پرورش ماهی و .... وارد شده است.

او افزود:  با تصویب هیئت دولت مبنی بر جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان بیش از ۳۰ هزار پرونده در استان لرستان تشکیل شد و تاکنون به ۱۴ هزار پرونده بیش از ۵۷ میلیارد تومان وام  بلاعوض به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده و یا در حال پرداخت می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان تصریح کرد : با توجه به شفاف شدن و مشخص شدن وضعیت پرونده ها و تکمیل مستندات مورد نیاز ، روند پرداخت خسارات سرعت بیشتری به خود گرفته و به طور میانگین روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر مبلغ خسارت به حسابشان واریز  و یا واریز خواهد شد و مابقی پرونده‌ها به مرور در حال انجام است.

 بازدار خاطر نشان کرد: خسارات وارده به بخش شیلات استان لرستان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ٨ میلیارد تومان به حساب پرورش‌دهندگان واریز شده و مابقی طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  لرستان یادآورشد: پرداخت خسارت به صورت بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت می باشد تا کنون مبلغ ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ٨ بانک عامل واگذار شده و بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شده است.

 او گفت: از بانک‌های عامل همراهی و همکاری با کشاورزان را خواستاریم بعضی از بانک‌ها متاسفانه در پرداختی‌ها کوتاهی می نمایند ، با توجه به نیاز کشاورزان و  خسارت دیدگان به نقدینکی  برای ادامه فعالیت در اعطای این وام ها همکاری و تسریع نمایند.

به گفته بازدار  دبیرخانه ستاد سیل مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به طور شبانه روز مشغول به کار می‌باشند اما در طول روز کشاورزان خسارت دیده به این ستاد مراجعه نموده و باعث کند شدن روند انجام کارها می شوند. لذا از کشاورزان هم استانی استدعا داریم از مراجعه به ستاد استان خودداری نموده چرا که این کار باعث مختل شدن و کند شدن روند پرداخت ها میشود. چنانچه نیاز به حضور کشاورزان باشد  با توجه به اطلاعات موجود در پرونده به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز