آنفلوانزا مدارس ابتدایی را تعطیل کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۵:۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۳۲۰۵۰
آنفلوانزا مدارس ابتدایی را تعطیل کرد
محمدی زاده : مدیران مدارس در صورت ابتلای 30 درصد دانش آموزان به آنفلوانزا موظف به تعطیلی مدرسه هستند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خبر داد، مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی این استان به دلیل شیوع آنفلوانزا تعطیل شدند.

حمید محمدی زاده اظهار داشت: تمامی مدارس ابتدایی، مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در دو نوبت صبح و عصر  چهارشنبه 13 آذر ماه به منظور جلوگیری احتمالی از بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا در میان دانش‌آموزان و مهد کودک‌ها و رعایت حال خانواده‌ها در سراسر استان تعطیل است.

او تاکید کرد: این تصمیم با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و گسترش آن میان دانش‌آموزان شهری و روستایی گرفته شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه همچنین دیروز 5 مدرسه در مقاطع مختلف تعطیل شدند، افزود: مدیران مدارس در صورت ابتلای 30 درصد دانش آموزان به آنفلوانزا موظف به تعطیلی مدرسه هستند.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتلای حدود ۲۳۰۰ نفر به بیماری آنفلوآنزا و مرگ ۴ نفر در این استان خبر داده بود.

محمد بانشی گفت: در این استان حدود ۲۳۰۰ نفر مبتلا به شبه آنفلوانزا داشته ایم که از این تعداد ۳۷۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

بانشی با بیان اینکه از مجموع افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۱۷۶ نفر زن و ۱۹۱ نفر مرد بودند، تصریح کرد: از ۷۰ نفر بستری نمونه برداری داشته ایم که ۳۵ مورد مثبت بوده است.

او ادامه داد: ۴ نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در این استان به علت کهولت سن و بیماری‌های زمینه ای از جمله چاقی، دیابت و ضعیف بودن ایمنی بدن فوت کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان و مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد: از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خودداری کنند، موقع عطسه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرند، دستمال استفاده شده خود را در سطل سربسته بیندازند و دست‌های خود را مرتب شستشو دهند.

بانشی با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوآنزا در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان در صورتی که به آنفلوآنزا مبتلا شدند در مدرسه و دانشگاه حاضر نشوند تا از مبتلا شدن سایر دانشجویان و دانش آموزان جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز