استاندار قزوین:

رفع موانع تولید مهمترین رسالت مدیران در شرایط حساس کنونی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۶:۰۰:۴۷
کد خبر: ۹۳۲۱۵۷
رفع موانع تولید مهمترین رسالت مدیران در شرایط حساس کنونی است
استاندار قزوین گفت: رفع موانع تولید، کاهش فرآیندهای اداری، جذب سرمایه گذاری و حمایت جدی از کارآفرینان از رسالت های مهم مدیران در شرایط حساس کنونی است تا اشتغال و تولید رونق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه به ریاست استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: درشرایط حساس کنونی وظیفه همه ما رفع موانع تولید است و باید مدیران با جدیت در جلسات اقتصاد مقاومتی حضور یافته و با رویکرد حل مشکلات همراه ما باشند تا گره ای از مشکلات باز کنیم.

وی افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی برای ما اهمیت دارد به همین دلیل خود مدیران کل باید در آن حضور یابند و نماینده قبول نمی شود زیرا می خواهیم تصمیم بگیریم و مصوبه داشته باشیم و در ادامه پیگیری اجرای مصوبات با جدیت دنبال می شود و اگر مدیری در روند اجرا همراهی نکند توبیخ می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیران باید با اطلاع از مشکلات و قانون دیدگاههای خود را شفاف اعلام کنند اما وقتی تصویب شد هیچ دلیلی برای اجرا نشدن پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات موجود ناشی از خود تحریمی است که با نوع مدیریت و بی توجهی به مسائل صنعت، اقتصاد و تولید آسیب می زنیم که این روند نیازمند اصلاح است.

استاندار قزوین با توجه به حضور مدیران یک شرکت سرمایه گذاری خارجی برای طرح مشکلات و حل آنها در این جلسه گفت: وقتی با شرکت ترکیه توافق کردیم و معافیت های قانونی داده ایم باید همه بند های آن را اجرا کنیم در غیر این صورت به روابط اقتصادی خود با دیگر کشورها هم لطمه می زنیم و تبلیغات منفی می شود.  

وی اظهارداشت: لازم است با سرمایه گذار به درک مشترک برسیم که موانع هم داریم اما در مجموع کسانی که در این شرایط سرمایه آورده اند تا اشتغال ایجاد کنند به عنوان یک افسر اقتصادی محسوب می شوند که باید به آنها توجه کنیم.

جمالی پور بیان کرد: فرآیندهای سرمایه گذاری در کشور آنقدر طولانی است که گاهی کارآفرینان را خسته می کند لذا باید حتی اگر مشکل قانونی داریم به نفع تولیدکننده تصمیم بگیریم.

استاندار قزوین یادآورشد: برای نمونه مدیرکل گمرک استان بسیار خوب عمل می کند اما ظرفیت قانونی محدودیت هایی دارد و مشکل جای دیگر است که نتیجه کار شاید کمتر شود که در این راستا باید از مسئولان کشوری هم کمک بگیریم تا کارها روان شود.

وی افزود: از همه دستگاههای اجرایی که خوب عمل می کنند دفاع تمام قد می کنیم و هیچ مدیری نیست که مانع کار باشد و با کمک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد باید راهکاری پیدا کنیم تا تولید در استان با چالش مواجه نشویم.

جمالی پور یادآورشد: اگر کاری متوقف شود باید انرژی زیادی بگذاریم تا احیا شود لذا تلاش می کنیم موانع تولید را بر داریم.

وی در خصوص معافیت تولیدکنندگان در شعاع ۱۲۰ کیلومتری هم گفت: با پیگیری هایی که انجام شده امیدواریم موضوع مسافت زمینی در اعمال معافیت مالیاتی به مدت 7 تا 13 سال تا شعاع 120 کیلومتری حل شود و شهرک صنعتی کاسپین و هشتگرد در این ردیف شامل معافیت شوند.

استاندار قزوین در خصوص حل مشکلات واحد تولیدی سرمایه گذاری شده توسط کشور ترکیه گفت: کارخانه ترکیه ای تولید چوب و نیوپان موانع مالیاتی و ارز آن باید حل شود تا بتوانیم در بخش صادرات هم ورود کنیم.

وی اظهارداشت: چون در گذشته جواز تاسیس دادیم امروز نباید با محدودیت قانونی مانع کار ارزشمند آنها شویم لذا یک تصمیم ما می تواند هزاران نفر را دچار چالش کند و اگر به متقاضی واحدی که قبلا تعهد دادیم الان نباید به تعهد خود عمل نکنیم و بر اساس حقوق مکتسبه می توانیم این چالش را برطرف کنیم.

استاندار قزوین پس از ارائه گزارش فاطمه نظری مبتکر نخبه قزوینی برای ساخت مجموعه روباتیک اظهارداشت: پارک روباتیک می تواند بین المللی شود زیرا در هوش مصنوعی و روباتیک پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و امروز صنعت ما درگیر این پدیده است و امروز روباتها در گردشگری و توسعه فرهنگی می توانند مفید و نقش آفرین باشند.

جمالی پور اضافه کرد: در کشور ظرفیت بیشماری داریم که اگر به جامعه منتقل شود در آینده کشور راهگشاست و با ساخت پارک رباتیک می توانیم داشته های فرهنگی را تقویت کنیم.

وی اظهارداشت: چرا کودک ما دنبال اسطوره خارجی است در حالی که ما داشته های زیادی داریم و شخصیتهایی چون حافظ، فردوسی، مولانا که چهره های جهانی هستند می تواند در قالب روبات معرفی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر خودمان را باور کنیم کارهای بزرگی رقم خواهد خورد که یک راه پرداختن به اسطوره ها و ظرفیت های تاریخی است که همبستگی فرهنگی ایجاد می کند تا با کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: این کار حتی به امنیت ملی ما کمک می کند و رسالت ما کمک همه جانبه برای تکمیل طرح های نوین است و حتی می توانیم در آینده استانهای دیگر را تشویق کنیم از این ظرفیت استفاده کنند.

جمالی پور اضافه کرد: لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای اجرای مجموعه پارک روباتیک استفاده کنیم چون به اشتغال، اقتصاد، امنیت، هویت ملی ما کمک می کند.

 

نظر شما