آخرین جزئیات پرونده باند پولشویی گلستان از زبان رئیس کل دادگستری ؛

مبلغ پولشویی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است / بررسی های بیشتر ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۶:۱۴:۳۰
کد خبر: ۹۳۲۱۶۳
مبلغ پولشویی بیش از  ۵ هزار میلیارد تومان است / بررسی های بیشتر ادامه دارد
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در پرونده پولشویی 9 نفر بازداشت ، 78 نفر ممنوع المعامله و 153 نفر ممنوع الخروج شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ هادی هاشمیان اظهار کرد:  بررسی ها تاکنون نشان می دهد اعضای این شبکه بیش از 5 هزار میلیاردتومان پولشویی کرده اند.

هادی هاشمیان افزود: اعضای این شبکه گسترده پولشویی 300 نفرند که 9 نفر بازداشتند و 78 نفر را ممنوع المعامله و 153نفر را ممنوع الخروج کردیم .

هاشمیان با بیان این که تمرکز ما بر شناسایی اموال متعلق به اعضای این این شبکه است افزود:  تا کنون  30 کیلوگرم  شمش طلا،4خودرو گران قیمت با ارزش 15 میلیارد تومان،100 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین،10 ملک در منطقه گران قیمت گرگان،بیش از300سند رسمی ملکی و یک زمین 200 هکتاری از اعضای این باند شناسایی و توقیف شده است .

وی افزود: املاکی مربوط به این گروه در قبرس و افغانستان شناسایی کردیم .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این باند در قالب یک شبکه گسترده در استان های گلستان ، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم  در  شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود 30 درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.

هاشمیان ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای پولشویی این افراد ، ارزش گذاری غیرواقعی واحدهای تولیدی و فروش آن به  موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیاردها تومان به جیب می زدند.

به گفته وی ، بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب 40 شرکت خدماتی و تولیدی انجام می شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز