در آیین افتتاحیه جشنواره کتابخوانی بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد:

دستیابی به تمدن سازی صحیح در کشور از طریق بیانیه گام دوم انقلاب

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۸:۱۷
کد خبر: ۹۳۲۳۶۳
دستیابی به تمدن سازی صحیح در کشور از طریق بیانیه گام دوم انقلاب
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج گفت: می توان با تکثیر کتاب، تولید پیام، خلاصه نویسی بیانیه، راه‌های ارتباطی مختلف، آموزش های شهروندی و استفاده از فرصت‌های مناسب، به تمدن سازی صحیح در کشور دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ علیرضا رحیمی در آئین افتتاحیه جشنواره کتابخوانی بیانیه گام دوم انقلاب ضمن اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در عصر حاضر، اظهار کرد: علی رغم سرانه پایین مطالعه در کشور که می بایست تلاش جدی و وافر در زمینه ارتقای آن صورت پذیرد، مردم ایران در طول تاریخ و بهره گیری از فرهنگ اسلامی با کتاب آشنا بوده اند.

وی تصریح کرد: در دوره های مختلفی از تاریخ معجزات بسیاری توسط پیامبران الهی مانند حضرت موسی(ع) که با عصا رود نیل را شکافت و یا حضرت عیسی(ع) که معجزه شفای بیماران را نمایان ساخت، رخ داده است اما در میان کلیه رویدادهای مهم در تاریخ، پیامبر اعظم(ص) بزرگترین معجزه و بهترین هدیه برای انسان ها را به وسیله کتاب نشان داده و همین کتاب رابط مردم دنیا از گذشته تا حال بوده است.

رحیمی همچنین بیان داشت: کتاب، به‌عنوان بهترین پل ارتباطی بین اعصار مختلف، عامل رشد و ارتقای سطح فکری و زندگی فرد در سطح جامعه، به ویژه راه مبارزه با چالش های زندگی شهری است.

وی ادامه داد: زیباترین کلمه‌ای که در ادوار مختلف و از زمان کودکی برای کتاب عنوان شده، یار مهربان بوده که همانا یک کتاب خوب و کامل که از قلب و عقل سلیم برخواسته شود، می تواند یاری دهنده و مکمل یک فرد و حتی یک جامعه در شیوه زندگی اجتماعی و فردی و در نهایت دستیابی به اهداف عالیه شهر و کشور باشد.

معاون شهردار کرج در پایان به جشنواره کتابخوانی بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: با توجه به گام اول انقلاب اسلامی و اهمیت پرداختن به ابعاد مختلف و ویژه چهل سالگی انقلاب، می بایست در گام دوم نیز با تاکید بر حضور پرشور جوانان و توان بسیار بالای نسل آینده ساز، با دقت و قدرت بیشتری به سمت قله های موفقیت حرکت نمود چرا که بیانیه گام دوم حرکت به سمت تمدن اسلامی را ریل‌گذاری کرده است

وی افزود: در همین راستا مسابقه کتابخوانی بیانیه گام دوم نیز آغاز و به صورت ویژه به آن پرداخته شده است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، با حضور فرمانده سپاه استان البرز و مدیرکل کتابخانه های استان و مسئولین مجموعه مدیریت شهری، از پوستر جشنواره رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز