معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

مدیران شهری، شرکت های نوآور در هوشمندسازی شهرها را حمایت کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۳:۲۱
کد خبر: ۹۳۲۳۸۲
مدیران شهری، شرکت های نوآور در هوشمندسازی شهرها را حمایت کنند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: انتظار داریم مجموعه مدیران شهری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور مشارکت‌کننده در هوشمند‌سازی شهر را به‌عنوان فرصتی جدید برای حل مشکلات شهری حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ در نشست آغاز به کار مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب‌وکارهای اجتماعی کرج که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، رئیس کمیته امداد امام (ره) کشور، معاون اشتغال کمیته امداد کشور، شهردار و اعضای شورای شهر کرج، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرز و اعضای مرکز نیکوکاری فرشتگان کسب ‌وکار برگزار شد، سورنا ستاری با اشاره به ویژگی‌های اشتغال آفرین توسعه زیست‌بوم نوآوری در کشور اظهار کرد: با توجه به علاقه‌مندی رئیس کمیته امداد، از ایده‌های نوآورانه برای اشتغال مددجویان این نهاد استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: موضوع توسعه و مفهوم شهر هوشمند با شهرداران کلان‌شهرها مطرح‌شده و در حال پیگیری است و انتظار داریم مجموعه مدیران شهری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور مشارکت‌کننده در هوشمند‌سازی شهر را به‌عنوان فرصتی جدید برای حل مشکلات شهری حمایت کنند.

رئیس کمیته امداد کشور نیز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توانمندسازی مددجویان بیان داشت: مددجویان با مبالغی که به‌صورت ماهیانه دریافت می‌کنند، نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند و تنها راه رفع مشکلات خانوارهای تحت حمایت امداد توانمندسازی است.

سید مرتضی بختیاری اضافه کرد: این نهاد در سال گذشته موفق شد برای ۷۰۰ هزار خانوار مددجو اشتغال پایدار ایجاد کند و این موضوع باعث صرفه‌جویی در اعتبار واریزی ماهیانه به‌حساب این خانوارها شد که امیدواریم با ایجاد مراکزی مانند مرکز نوآوری شهر کرج، مددجویان این نهاد از برکات کسب‌وکارهای نوین و اشتغال پایدار بهره‌مند شوند.

وی اظهار امیدواری کرد به همت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برنامه‌های تدوین‌شده از طریق اشتغال‌زایی مبتنی بر کسب‌وکارهای نوین، توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد تحقق یابد.

علی‌اصغر کمالی زاده شهردار کرج نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری کرج در راستای توسعه مراکز نوآوری، ساختمان دانشکده آتش‌نشانی را مهیای پذیرش علاقه‌مندان به حضور در کارخانه نوآوری شهر کرج کرده است، گفت: این ساختمان از امکانات مناسبی همچون کلاس‌های آموزشی، خوابگاه و رستوران برخوردار است و با توجه به موقعیت مکانی مناسبی که دارد، می‌تواند گزینه موجود برای کارخانه نوآوری قلمداد شود.

در ادامه، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اذعان داشت: یکی از فضاهای خوب برای ایجاد مرکز نوآوری کرج، متعلق به کمیته امداد امام (ره) در خیابان بهشتی کرج است که مساحتی بالغ‌ بر ۱۷۰۰مترمربع دارد و طبق تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد با همکاری کمیته امداد البرز و شهرداری کرج در آینده نزدیک تجهیز و راه‌اندازی شود.

گفتنی است مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب‌وکارهای اجتماعی کرج در راستای حمایت از طرح‌ های اشتغال نوآفرین و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد برای ایجاد اشتغال فعالیت خواهد کرد.

 

نظر شما