استاندار گلستان در طرح ملی نهضت سبز استان:

کاشت بیش از یک میلیون اصله درخت و ایجاد ۱۰۰ بوستان روستایی در استان

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۶:۵۹:۲۱
کد خبر: ۹۳۲۴۸۵
کاشت بیش از یک میلیون اصله درخت و ایجاد ۱۰۰ بوستان روستایی در استان
استاندار گلستان گفت: در طرح ملی نهضت سبز 100 بوستان روستایی ایجاد و یک میلیون و 200 هزار اصله درخت در استان کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ هادی حق شناس در طرح ملی نهضت سبز و بسیج همگانی درختکاری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری علیه السلام تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان شامل ۴۵۰ هزار هکتار جنگل و ۸۵۰ هزار هکتار مرتع است و از این میزان قریب به ۳۳۰ هزار هکتار در آستانه بیابان شدن است.

وی افزود: در شهرهایی مانند تهران که مشکلاتی نظیر آب و خاک دارند درختکاری بطور جدی صورت می گیرد که باید در استان هایی همچون گلستان که از ظرفیت های بالای آبی و خاکی برخوردارند , درختکاری توسعه یابد.

استاندار گلستان یادآور شد: امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار بوته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت در استان تا پایان بهمن ماه کاشته می شود و امیدواریم با نگهداری مناسب این درختان چهره استان را بهتر از گذشته کنیم.

حق شناس با اشاره به اهمیت درختکاری در روستاهاخاطر نشان کرد : ۱۰۰ بوستان روستایی با همکاری بنیاد مسکن در استان ایجاد و در آن درختکاری می شود.

وی ادامه داد : امروز بخاطر ۳۶۰ هزار دانش آموز استان , ۳۶۰ هزار نهال در استان غرس می شود و همچنین تلاش داریم در  ۱۰۶ کیلومتر از جاده های استان تا پایان بهمن ماه درختکاری صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت : بسیج درختکاری یک الزام خصوصا در شهرهای شمالی است و همه باید در این نهضت همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است طرح ملی نهضت سبز با حضور استاندار گلستان و با درختکاری در بخشی از جنگل های ناهارخوران با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز