رییس هیات هندبال لرستان:

بزرگترین دغدغه ما احداث خانه هندبال است /نزول هندبال الشتر باور کردنی نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۵:۲۷:۳۳
کد خبر: ۹۳۲۷۹۴
بزرگترین دغدغه ما  احداث خانه هندبال  است /نزول هندبال الشتر باور کردنی نیست

 در دفترخبرگزاری برنا لرستان و  تنها نشریه تخصصی ورزش استان  به دیدار رییس جدید هیات هندبال استان لرستان دکترعلی دهقانی  رفتم مردی از جنس خود خود هندبال از همان اصل ها که چسبیده به ورزش نیستند همان ها که از اول نام طایفه شان با هندبال استان لرستان  و خرم آباد گره خورده بود قدرت جوانی و کلامش نشانی از رعنای سالهای دور هندبال لرستان را نداشت ولی پای سخنش که نشستیم فهمیدیم می توان نمای کلی هندبال استان و کشور را از دل حرف هایش بشنویم،

جوان رعنا ،خوش برخورد و تحصیل کرده هندبال خرم آباد که شاید کمتر کسی از سوابق ورزشی اش اطلاعات دقیقی داشته باشد، خود من هم به واقع نمی دانستم، وی آنقدر سبقه سنگینی در هندبال ایران داشته است.

 در دفتر محقر هفته نامه ورزش و اقتصاد لرستان در مورد همه چیز سخن گفتیم از هندبال تا کلیت ورزش کشور از کمبودها و برنامه ها از دغدغه هایشان برای هندبال استان، با مصاحبه خواندنی ما همراه باشید:

 

آقای علی دهقانی از سوابق ورزشی خود برای ما بگویید؟

تمام زندگی من با ورزش گره خورده است و اگر بخواهم از تمامی سوابقم بگویم از حوصله بحث خارج است.

علی دهقانی دانشجو دکتری رشته عمران   هندبال را از سال 70با ورزش آموزشگاهی  زیر نظر مربیان خود به صورت حرفه ای شروع کردم و تا سال 88پیوسته هندبال را ادامه داده و از این سال به دلیل مشغله کاری و سکونت در استان آذربیاجان شرقی مدتی از این رشته مهییج دور شدم . وی افزود :در سال 93بار حضور در استان دوباره  فعالیت های هندبالی  را شروع کرده و با اعتماد مجمع انتخابات هیات هندبال استان لرستان در خردادماه امسال به عنوان رئیس و خادم این هیات برگزیده شدم .  

چه دغدغه ای باعث حضور شما در انتخابات هیات هندبال استان شد؟

حس کردم می توانم در این برهه به هندبال استانم کمک کنم و با توجه به اینکه خوداز جنس هندبال بوده و با ریز و درشت این رشته کاملا آشنا بوده تصمیم به قبول این رسالت سنگین گرفتم و برنامه های زیادی داریم که در بخش استعدادیابی و پرورش نخبگان هندبال کوشا باشیم به نظرم هندبال در لرستان با همدلی و همگرایی همه پتانسیل های موجود در بخش های بانوان و آقایان می تواند یکی از ۴ قطب برتر کشور باشد.

وضعیت کنونی هندبال استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

در بخش آقایان وضعیت هندبال استان تقریبامناسب است ولی در بخش بانوان در این مدت کار خاصی صورت نگرفته و در این حوزه با ضعف های زیادی مواجه بوده و امیدواریم با برنامه ریزی در بخش بانوان به جایگاه خوبی در آینده برسیم در بحث تیم های پایه در سطح خوبی به سر نمی بریم که ان شالله با کمک همه اعضای خانواده هندبال استان امید است در چهار سال پیش رو شاهد تغییرات مثبت و روند رو به رشدی در این بخش ها هم باشیم.

مهمترین پاشنه اشیل شما برای توسعه هندبال چیست ؟  ظرفیت و پتانسیل هندبال لرستان فرا استانی است بطوریکه در اکثر رده های سنی ورزشکاران لرستانی به اردوههای تیم ملی راه یافتند و همیشه صاحب سهمیه هستیم اما متاسفانه در استان از نبودبرخی  امکانات رنج می بریم.

او ادامه داد: همه هیاتهای استانی دارای خانه تخصصی هستند اما لرستان با این همه موفقیت در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و خانه تخصصی هندبال ندارد و امیدواریم با درایت مدیر کل جوان و کاملا ورزشی اداره کل ورزش و جوانن لرستان دکتر علی کریمی و رئیس فدراسیون پر تلاش هندبال دکتر پاکدل  این مشکل اساسی  با احداث خانه تخصصی هندبال مرتفع شود .

وی با انتقاد از کم کاری برخی هیات های شهرستانی در این هیات گفت :علیرغم اینکه شهرستان  الشتر از قطب های هندبال ایران و لرستان است ولی در چند سال گذشته  در این شهرستان هندبال خیز کار خاصی صورت نگرفته و افول این رشته در این شهرستان برای ما کاملا غیر منتظره است ودر نظر داریم با تغییراتی در این شهرستان  وضعیت هندبال الشتر را که معدن و گنجینه گرانبهای هندبال استان بوده را ساماندهی کنیم .

این شهرستان با ملی پوشانی همچون همچون سهید حیدری راد دروازبان تیم دینامو بخارست رومانی ،مسلم کاظمی علی شایسته و....می تواند دوباره در هندبال آقایی کند .

وی  احداث خانه تخصصی هندبال و احیای هندبال ساحلی  را از مطالبات جدی هیات هندبال از اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون عنوان کرد .

هندبال لرستان در بخش ساحلی با توجه به پتانسیل و فیزیک مناسب می تواند در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش در احداث زمین برای هندبال ساحلی بتوانیم در این رشته در کشور درخشان ظاهر شویم .تابحال تمرکز خوبی روی تیم های پایه داشتیم و با تشکیل تیم ها و شرکت آنها در مسابقات سعی کردیم برای پشتوانه سازی هندبال استان در آینده اقدامات بی سابقه ای انجام دهیم . 

وی از شرکت تیم هندبالش هرستان خرم آباد در لیگ دسته اول در سال جاری خبر داد و گفت :امیدواریم امسال با حضور این تیم در لیگ دسته اول  و حمایت از این تیم جوان بتوانیم نماینده شایسته ی برای استان در این مسابقات بوده و با نتایج مطلوب دل هواداران هندبال لرستان را شاد کنیم .

در زمینه استعدادیابی به طور مشخص چه برنامه ای برای آینده دارید؟

در بخش استعدادیابی تعاملات خوبی با انجمن هندبال آموزشگاه ها و هیات دانش آموزی داریم و قصد داریم در بخش بانوان در استان 4 مدرسه هندبال و در بخش آقایان 6 مدرسه هندبال دایر نماییم که نیازمند حضور فعال باشگاه ها و حمایت اداره ورزش و جوانان استان و تربیت بدنی آموزشگاه ها می باشد و برای تحقق این امر به تجهیزاتی همچون توپ و لباس و هزینه های سرمربی نیاز داریم.

وی ورزشکاران سازمان یافته این هیات را 380نفر عنوان کرد و با اظهار امیدواری در استعداد یابی و گسترش این رشته در استان تعداد ورزشکاران آقاو بانو را افزایش دهیم .

برای بازگشت بزرگان و پیشکسوتان هندبال استان که مدت ها سرخورده و به نوعی با این ورزش قهر بودند چه برناه ای داری ؟ پیشکسوتان و بزرگان هندبال سرمایه های واقعی این رشته بوده و تمام موفقیت های حال و گذشته این رشته مرهون برنامه ریزی ها ریال تلاش ها و زحمات این عزیزان بوده و با حضور بنده در هیات هندبال شاهد آشتی بزرگان ورزش هندبال و بازگشت این عزیزان در این رشته خواهیم بود چرا که پیشکسوتان سرمایه اصلی هندبال بوده و در کلیه کمیته های تخصصی هندبال از دانش و تجربه این عزیزان به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد .

 و با کمک این بزرگان بتوانیم در توسعه هندبال  لرستان با هم سهم عمده ای داشته باشیم در زمینه بحث مربیگری با عزت اله رزمگر مربی اسبق تیم ملی برای آموزش و کلاس های مربیگری  به توافق رسیده و در بحث داوری هم با کمک از فدراسیون هنبال  این مشکل را رفع می کنیم .

 

 

برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت  و آینده هندبال استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنده به آینده هندبال در استان لرستان  خوشبین هستم، چراکه با همدلی و همگرایی همه اعضای این خانواده بزرگ و حمایت و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان و باشگاه ها مشکلات موجود در مسیر ما کمتر و کمتر خواهد شد.

برنامه های من و همکارانم در دوره جاری هیات هندبال عمدا در بخش های توسعه ای، آموزش و استعداد یابی و مسابقات می باشد که نیازمند ورود باشگاه ها و حمایت بی دریغ اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون  می باشد.

رئیس هیأت هندبال لرستان  توسعه هندبال استان را در سه برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری، تربیت و حفظ نیروهای متخصص، فراهم کردن زمینه حضور جوانان و نوجوانان،آموزش و فرهنگ‌سازی برای ترغیب مردم، حمایت و تقویت هیأت‌ها، اعزام تیم به مسابقات کشوری و همچنین برگزاری اردوی های مختلف ملی از مهم‌ترین برنامه و اهداف کلی هیأت هندبال استان است.

وی از شرکت تیم هندبال شهرستان خرم آباد در لیگ دسته اول در سال جاری خبر داد و گفت :امیدواریم امسال با حضور این تیم در لیگ دسته اول  و حمایت از این تیم جوان بتوانیم نماینده شایسته ی برای استان در این مسابقات بوده و با نتایج مطلوب دل هواداران هندبال لرستان را شاد کنیم .

 

در پایان اگر سخن ناگفته ای باقیمانده است بفرمایید:امیدوارم با ایجاد همدلی و وفاق در میان اهالی هندبال استان بتوانیم با کمک همکارانم فصلی نو را در هندبال این دیار رقم بزنیم و در ادامه بتوانیم استعداد های خوب و درخشانی را برای آینده هندبال استان پرورش دهیم. بایستی به دغدغه های مالی هیات نیز اشاره داشته باشم که واقعا نیاز به منابع مالی و حمایت های ویژه در این زمینه هست، نداشتن سالن ورزشی و زیرساخت های نامناسب و همچنین کمبود امکانات اولیه این ورزش از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم ولی اعتقاد دارم با همدلی و یکپارچگی همه اهالی هندبال استان می توانیم شاهد روزهای خوبی برای این ورزش باشیم. 

وی پیشکسوتان و استخوان خورد کردههای این رشته از جمله محسن طاهری مربی اسبق تیم ملی و مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان اصفهان ،عزت اله رزمگر ،ناصر رحمانی و ...سرمایه عظیم و گرانبهای هندبال برای نسل  جدید عنوان کرد و گفت :هندبال لرستان در گذشته با داشتن بازیکنان ملی پوش و مطرحی همچون برادران مرحوم مسعود و سعید فاتحی ،مرحومان شهرام زرگرانی ،حجت رزمگر ،داود حاجبی  قطب اول هندبال ایران بود و تیم ملی همیشه از بنزین سبز بازیکنان لر کاملا پر بود و امیدواریم با حضور بزرگان هندبال لرستان بتوانیم لرستان را به جایگاه واقعی خود در این رشته برسانیم .

 وی از تعامل خوب و حمایت های بی دریغ دکتر علی کریمی مدیر کل ورزش و جوانان لرستان  و دکتر پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این مدت کوتاه با هیات هندبال قدر دانی کرد .

مصاحبه و عکس از :رضا میرزایی  و محمود داودی نژاد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز