۱۰ درصد جمعیت معلولان و جانبازان شیروان ورزشکار هستند

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۲:۰۶:۱۵
کد خبر: ۹۳۳۰۹۶
۱۰ درصد جمعیت معلولان و جانبازان شیروان ورزشکار هستند
۱۰ درصد از جمعیت سه هزار و ۷۰۰ نفری معلولان و جانبازان شهرستان شیروان در رشته‌های مختلف ورزشی فعال هستند که رشته مورد علاقه بیشتر این قشر در زمینه بدمینتون، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان روز شنبه در حاشیه آیین تجلیل از ورزشکاران معلول و جانباز شیروان گفت: این درحالی است که هم اکنون معلولان و جانبازان این شهرستان از سالن ورزشی مجزا محروم هستند.

صمد ایزانلو با بیان اینکه معلولان و جانبازان این شهرستان از سالن ورزشی مجزا محروم هستند، گفت: با ساخت مجتمع ورزشی، جانبازان و معلولان در شهرستان می توان رشته های ورزشی بدمینتون، بوچیا، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و دو و میدانی را توسعه داد.

وی با اشاره به مهم بودن امر ورزش برای معلولان افزود: سالن های ورزشی این شهر تنها برای استفاده افراد سالم و توانمند ساخته‌ شده‌اند و زیرساخت های ورود و خروج معلولان به‌ این امکان در نظر گرفته نشده درصورتی‌که باید سالن‌های ورزشی دومنظوره ساخته شود تا این قشر هم بتوانند به‌راحتی از امکانات ورزشی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: کم‌توجهی و بی‌توجهی بعضی از دستگاه‌ها به ورزش جانبازان و معلولان، نبود امکان و سهولت برای دسترسی به امکانات ورزشی، دشواری در رفت‌وآمد جانبازان و معلولان، کمبود شدید اماکن و تجهیزات ورزشی ویژه، بالا بودن هزینه ورزش معلولان و ضعف در فرهنگ‌سازی جامعه و خانواده‌ها باعث شده ورزش معلولان همچنان مشکلات خود را داشته باشد و آن‌گونه که باید رشد نکند.

وی گفت: متولی اصلی ورزش در کشور وزارت ورزش و جوانان و در استان‌ها اداره های کل این وزارتخانه است و به همین منظور  باید این مجموعه در قبال ورزش معلولان پاسخگو باشد.

هم اینک این شهرستان سه هزار و ۷۰۰ معلول دارد که از مجموع معلولان تحت پوشش این اداره، تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یک هزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز