پیروزی تیم بسکتبال آویژه خراسان در مشهد

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۲:۴۹
کد خبر: ۹۳۳۱۱۷
پیروزی تیم بسکتبال آویژه خراسان در مشهد
هفته دهم لیگ‌برتر بسکتبال برای نماینده مشهد درحالی با یک پیروزی ارزشمند همراه شد که شاگردان سرجان صرب در سالن سجاد میزبان اکسون تهران بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مشهدی‌ها در این دیدار به‌شدت از کمبود بازیکن رنج می‌بردند. صالح فروتن، ستاره مشهدی تیم، و مهدی افخمی به‌دلیل اتفاقات بازی با شیمیدر از همراهی تیمشان محروم بودند و علی آئینه‌چی، سجاد ابراهیمی و مجید صالحی مصدومان تیم بودند که نیمکت سرجان را خالی کرده بودند. 

پارسایی‌ها بازی را خیلی خوب شروع کردند و باحمایت هواداران مشهدی در همان کوآرتر اول آتش به‌جان تهرانی‌ها انداختند. پیروزی ۲۱ بر ۹ در همان کوآرتر اول آن‌قدر هیجان‌انگیز بود که کسی فکرش را نمی‌کرد اکسونی‌ها در کوآرتر دوم و سوم بانتایج ۲۰ بر ۱۷ و ۲۲ بر ۱۴ از سد آویژه بگذرند و کار را سخت کنند، اما کوآرتر چهارم و برتری ۱۸ بر ۱۶ مشهدی‌ها، نتیجه نهایی را به سود آویژه رقم زد. 

با این حال تفاوت بازی و نتیجه را پرتاب ۳ امتیازی و ویرانگر عماد سلمانی، بازیکن جنوبی پارسا رقم زد؛ پرتابی که کار را در ثانیه‌های پایانی به‌سود مشهدی‌ها تمام کرد. نکته جالب توجه درباره عملکرد شاگردان ایووانویچ در آویژه، پیروزی‌های آن‌ها در ثانیه‌های پایانی و باامتیازات نزدیک در لیگ امسال است؛ اتفاقی که سال قبل برعکس آن محقق می‌شد و پارسایی‌ها در ثانیه‌های پایانی و با یک پرتاب ۲ یا ۳ امتیازی بازی را به حریفان واگذار می‌کردند. 

آویژه امسال و تا به اینجای فصل ۶ پیروزی و ۳ شکست را در کارنامه دارد که ۴ پیروزی برابر توفارقان، بندرعباس، شهرکرد و اکسون در ثانیه‌های پایانی به‌دست آمده است و تنها شکست پارسایی‌ها برابر شهرداری گرگان در ثانیه پایانی رقم خورده است. 

عملکردی که نشان می‌دهد سرجان راه پیروزی را به شاگردانش آموزش داده است. نماینده مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال ۳ دیدار دیگر تا پایان نیم‌فصل و یک دیدار معوقه دارد؛ ۴ نبردی که ۲ تای آن ساده و ۲ تای دیگر دشوار است. 

بسکتبالیست‌های آویژه صنعت پارسا در ۴ بازی باقی‌مانده‌شان تا پایان نیم‌فصل، ۲ دیدار نسبتا آسان‌تر برابر مس کرمان و شهرداری قزوین قعرنشین دارند و ۲ دیدار سخت برابر مهرام و پالایش نفت که از مدعیان بالانشینی در جدول این فصل رقابت‌ها هستند. 

گفتنی است؛ تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا هم‌اکنون با ۱۵ امتیاز از ۹ بازی در مکان ششم جدول است و این هفته روز دوشنبه از ساعت ۱۶ باید در قزوین به مصاف شهرداری این شهر بروند.

 

نظر شما