مشهد، میزبان نشست تخصصی چالش های جذب سرمایه گذاری خارجی

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۲:۳۴:۳۱
کد خبر: ۹۳۳۱۳۳
مشهد، میزبان نشست تخصصی چالش های جذب سرمایه گذاری خارجی
نشست تخصصی چالش های جذب سرمایه گذاری خارجی، روز جمعه 15 آذرماه در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نشست تخصصی چالش های جذب سرمایه گذاری خارجی با حضور مسعود میرزایی، معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، حسین امیر رحیمی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی و مجید شاکری، تحلیلگر اقتصادی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شد.

میرزایی در این نشست تخصصی اظهار کرد: سرمایه گذار خارجی در ابتدا اقامت یک ساله را دریافت می‌کند و پس از اینکه سرمایه را وارد کرد، به پلیس مهاجرت معرفی و اقامت سه ساله را دریافت خواهد کرد.

وی افزود: البته نواقصی از جمله زمان بر بودن مراحل، وجود دارد که قابل بررسی و رفع است، همچنین این اقامت ها قابل تمدید می‌باشند.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیان کرد: افرادی که بیشتر از 250 هزار دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اقامت 5 ساله که قابل تمدید نیز هست، داده خواهد شد.

میرزایی عنوان کرد: ما باید کاری کنیم که خروج ارز از کشور اتفاق نیافتد، همچنین سعی می‌کنیم که شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شود. در این راستا در چارچوب تشکل ها و اتاق ها کار ها سریع تر پیش خواهد رفت. 

امیر رحیمی نیز در این نشست تصریح کرد: شهر مشهد در زمانی که کشور با رشد منفی 1.5 درصد همراه بود، رشد اقتصادی مثبت داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز بالاترین حجم سرمایه گذاری را در همین 7 ماهه اخیر که با تحریم شدید رو به رو بودیم، در بین استان های کشور داشتیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی عنوان کرد: راه حل مشکل ارزی ایران در قسمت شرق کشور این است که از صندوق های مشترک توسط افرادی که بیشترین سهم سرمایه گذاری را داشتند، استفاده کنیم.

امیر رحیمی ادامه داد: شرایط سرمایه گذاری در خراسان رضوی از سایر استان های کشور بهتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز