معاون دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد؛

ضرورت تغییر رویکرد شیوه های سرمایه گذاری سنتی به مدرن

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۳:۳۴:۰۰
کد خبر: ۹۳۳۱۸۸
ضرورت تغییر رویکرد شیوه های سرمایه گذاری سنتی به مدرن
معاون دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر ضرورت تغییر رویکرد شیوه های سرمایه گذاری سنتی به مدرن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ژیلایی با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد شیوه های سرمایه گذاری سنتی به مدرن اظهار کرد: با گذر زمان و رشد تکنولوژی بایستی فرصت های سرمایه گذاری متنوع تر از گذشته باشد، به بیان دیگر صرفا فرصت های سرمایه گذاری نباید متکی بر حوزه ساخت و ساز باشد بلکه باید به سمت شناسایی فرصت های نوین سرمایه گذاری به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات حرکت کرد. 

معاون دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: علاوه بر این در تدوین فرصت های سرمایه گذاری نباید یکجانبه عمل کرد، به بیان دیگر در تدوین این فرصت ها باید منافع هر دو طرف (سرمایه گذار و مدیریت شهری) به صورت توامان دیده شود و نیازهای شهری نیز اولویت بندی شود تا صرفا به سمت تجاری سازی حرکت نکنیم. در واقع باید سرمایه ها به سوی حوزه های مختلف اعم از پارکینگ، ترافیکی، فرهنگی و ... حرکت کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری بستری برای جذب سرمایه گذار است، چرا که در این نمایشگاه علاوه بر شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری که توسط مجموعه مدیریت شهری به منصه ظهور رسیده، سایر سرمایه گذاران نیز فرصت های سرمایه گذاری خویش را عرضه کردند که این مهم می تواند رونق اقتصادی را برای کلانشهر مشهد به ارمغان آورد.

معاون دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این برگزاری این نمایشگاه به مثابه کانونی جهت تعامل مدیران شهری کلانشهرها و به اشتراک گذاری تجربیات آنان است تا در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از یکدیگر الگوبرداری کنند و فرصت های نو و بدیع را شناسایی کرده و به سرمایه گذاران ارائه کنند. 

ژیلایی ادامه داد: ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولتی ابزار خاص خود را می طلبد که قانون مهم ترین ابزار این تعامل و همگرایی است، چرا که ما در بحث سرمایه گذاری و تعامل با سرمایه گذاران با خلاهای قانونی مواجه هستیم که در تلاش هستیم این خلاهای قانونی با تدوین قوانین مربوط به سرمایه گذاری و مشارکت حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف تامین مالی مجموعه مدیریت شهری کلانشهر مشهد برگزار شده است، چرا که بخش خصوصی در حوزه تامین مالی با مشکلی مواجه نیست، شاهد این مدعا حجم عظیم نقدینگی در کشور است. حال باید با در نظر گرفتن مشوق ها و قوانین خوب و ارائه فرصت های خوب بتوانیم این حجم عظیم از سرگردانی نقدینگی را در سطح کشور کاهش دهیم.

معاون دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار کرد: خوشبختانه از یکسو با انسجام و اتحادی که میان شورای شهر و شهرداری مشهد وجود دارد و از سوی دیگر با تدوین قوانینی که به شهرداری ارائه می شود، سرعت عمل خوبی در جذب سرمایه های سرگردان و عملیاتی شدن پروژه ها در کلانشهر مشهد مشهود است. 

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری از 12 تا 16 آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز