صدور موافقت اصولی ۲ طرح گردشگری در کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۲۱:۰۳:۵۹
کد خبر: ۹۳۳۲۸۴
صدور موافقت اصولی ۲ طرح گردشگری در کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از صدور موافقت اصولی ۲ طرح گردشگری ۸۰ میلیارد ریالی در شهرستان‌های کرمانشاه و دالاهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امید قادری روز شنبه در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهارداشت: اجرای طرح‌های سرمایه ‌گذاری در استان باهدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مالی و گردشگری ضروری و مهم بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: با بررسی چهار پرونده سرمایه‌گذاری گردشگری ۲ طرح ساخت مجتمع گردشگری با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال مورد تصویب قرار گرفت که این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم می‌کنند.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها به رونق گردشگری استان‌های کمتر شناخته شده مانند کرمانشاه، کمک می کند و با اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود که با کمک تسهیلات بانکی، دولت و خود سرمایه‌گذاران این طرح‌ها به سرانجام برسد.

قادری در پایان گفت: اهمیت به مسئله رشد و شکوفایی استان در حوزه گردشگری جزو اولویت‌دارترین پروژه‌های استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است. 

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است. 

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز