شهردار آبادان:

مد رودخانه بهمنشیر و بارندگی بی‌سابقه دلیل آبگرفتگی شهر است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۶:۰۰:۰۴
کد خبر: ۹۳۳۲۹۳
شهردار آبادان با اشاره به بسیج همه امکانات خدمات شهری شهرداری برای رفع آبگرفتگی خیابان‌هاگفت: مد (بالا آمدن) آب رودخانه بهمنشیر و بیش از ۴۰ میلیمتر بارندگی در کوی ذوالفقاری این شهر ،باعث آبگرفتگی شدید در این منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین حمیدپور شنبه اظهار داشت: حجم بارندگی در منطقه ذوالفقاری بیشتر از سایر مناطق شهر بود و این امر باعث آبگرفتگی شدید در این منطقه شده است.

وی حجم آب موجود در منطقه  ذوالفقاری را در حدود ۶۰ هزار مترمکعب آب اعلام کرد و افزود: از ساعت‌های ابتدایی روز جاری تاکنون همه پمپ‌های تخلیه آب‌های سطحی فعال و فقط در منطقه ذوالفقاری پنج ایستگاه با تمام توان مشغول تخلیه آب هستند ضمن اینکه در حال ایجاد ۲ کانال برای تخلیه فوری آب از خیابان‌ها هستیم.

حمیدپور به فعالیت بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای سازمان‌های خدمات شهری مناطق سه‌گانه شهرداری آبادان برای تخلیه آب از خیابان‌های این شهر اشاره کرد و گفت: این مقدار بارندگی در آبادان در ۱۵ سال گذشته بی‌‍سابقه است.

وی قطعی ۴۰ دقیقه‌ای برق را یکی دیگر از دلایل بحرانی شدن وضعیت آبگرفتگی در مناطق مختلف شهری عنوان کرد و اظهار داشت: شب گذشته برق برخی از ایستگاه‌های فاضلاب قطع شده و این عامل باعث شده آب فاضلاب با آب‌های سطحی مخلوط شود.

وی پیش‌بینی کرد با آغاز جزر در رودخانه بهمنشیر و وارد مدار شدن پمپ‌های تخلیه فاضلاب از حجم آب تا بعد از ظهر در مناطق مختلف شهر کاسته شود.

 بارندگی بامداد شنبه در آبادان و خرمشهر باعث آبگرفتی و سیلابی شدن خیابان‌های شهرهای آبادان و خرمشهر شد.

بارش باران در آبادان باعث آبگرفتگی در کوی ذوالفقاری، بلوار ولایت، هسته مرکزی شهر، کارون، جمشیدآباد، فیه، امیرآباد و کوی بهار شد.

رییس اداره هواشناسی آبادان مجموع بارندگی ثبت شده در این شهرستان از روز جمعه تا بامداد روز شنبه را ۳۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود:در مدت زمان ۴۵ دقیقه در حدود ۳۰ میلمیمتر بارندگی ثبت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز