مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هزار و ۴۳ مددجوی دانشجوی گلستانی

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۰:۴۵:۵۹
کد خبر: ۹۳۳۵۵۸
پرداخت کمک هزینه تحصیلی به هزار و ۴۳ مددجوی دانشجوی گلستانی
هزار و43 دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان از کمک هزینه شهریه دانشجویی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تبریک ۱۶ آذرماه، روز دانشجو گفت: هزار و 43 مددجوی گلستانی با استفاده از کمک هزینه تحصیلی و پرداخت شهریه در مقاطع کاردانی ،کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند.

اسکندری عنوان کرد:از این تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان، ۷۰۰ نفر را دختران و ۳۴۳ نفر را پسران تشکیل می دهند.

وی افزود: کمیته امداد استان گلستان در هفت ماهه امسال ۴۸۲ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان مددجو پرداخت کرده است.

وی افزود: ۱۸۲ مددجوی گلستانی در دانشگاه های  دولتی روزانه و ۲۸۶ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی و مابقی دانشجویان تحت حمایت نیز در سایر مراکز از جمله پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به پرداخت وام  به دانشجویان تحت حمایت در مقاطع عالیه افزود: این نهاد به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی این دانشجویان در نظر دارد با حمایت از آن‌ها، مسیر موفقیت آنان را برای دستیابی به مدارج عالی علمی و تحصیلی هموار کند تا بدون دغدغه و با کمترین مشکلات به ادامه تحصیل بپردازند.

اسکندری بابیان تلاش های کمیته امداد برای کاریابی و اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل گفت: این نهاد با ارائه کلاس های آموزشی مختلف ، تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان و برگزاری کلاس‌های آموزشی کنکور و تأمین شهریه دانشجویان و حمایت از دانشجویان نخبه از مقطع کاردانی تا دکترا، گام‌های مؤثری برای دانشجویان در حال تحصیل برداشته است.

وی با ابراز خرسندی از درخشش مددجویان گلستانی در کنکور سراسری گفت: سه نفر از دانش آموزان یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان توانستند در رقابت تنگاتنگ داوطلبان کنکور سراسری سال جاری رتبه‌های زیر هزار کسب کنند.

اسکندری با تأکید بر نقش حامیان در موفقیت این دانشجویان بیان کرد: سه دانش‌آموز برگزیده کنکور سراسری که به دلیل فوت سرپرست از ایتام گلستانی محسوب می‌شوند از سال ۹۳ مشمول کمک‌های حامیان خود در طرح اکرام ایتام کمیته امداد استان گلستان هستند.

 

 

نظر شما