رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز خبر داد:

گاز گرفتگی ۸ نفر در یک منزل مسکونی در کرج

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۳:۱۷:۲۴
کد خبر: ۹۳۳۷۰۵
گاز گرفتگی ۸ نفر در یک منزل مسکونی در کرج
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از گازگرفتگی هشت نفر در یک منزل مسکونی در کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر مهرداد بابایی با اعلام این خبر افزود: صبح امروز یکشنبه طی تماس یک شهروند با اورژانس و اعلام حادثه گازگرفتگی بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

وی بیان کرد: این حادثه در یک منزل مسکونی ویلایی واقع در منطقه حصار کرج رخ داده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اضافه کرد: کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محض رسیدن به محل و ارزیابی صحنه و افراد حاضر در محل، تعداد افراد نیازمند دریافت خدمات درمانی و انتقال را هشت نفر اعلام کردند و بلافاصله سه دستگاه آمبولانس دیگر نیز به محل اعزام شد.

وی تاکید کرد: افراد مسموم دارای علائمی چون سردرد و سرگیجه بودند که اقدامات درمانی پیش بیمارستانی و اکسیژن درمانی آغاز شد و در نهایت چهار نفر از افراد با علائم شدیدتر که دو نفر خانم ۳۶ و ۶۰ ساله و دو نفر آقا ۳۲ و ۶۲ ساله بودند توسط آمبولانس های اعزامی به مرکز درمانی امام علی (ع) منتقل شدند.

بابایی ادامه داد: چهار نفر دیگر که خانم‌های ۲۶ و ۲۸ ساله و آقایان ۳۰ و ۳۵ ساله بودند از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: متأسفانه نقص وسیله گرمایشی باعث تجمع گاز مونوکسید کربن در آن منزل مسکونی شده بود. 

بابایی با اشاره به اهمیت کنترل وسائل گرمایشی منازل، تأکید کرد: از راه های بسیار ساده برای تشخیص عدم نقص در وسایل گرمایشی، رنگ آبی شعله بخاری و داغ بودن لوله بخاری است.

 

نظر شما