تعریف الگوی جدید از همگرایی سایر ذینفعان برای اشتغال و افزایش رشد اقتصادی شهر مشهد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۳:۳۷:۱۶
کد خبر: ۹۳۳۷۲۷
تعریف الگوی جدید از همگرایی سایر ذینفعان برای اشتغال و افزایش رشد اقتصادی شهر مشهد
دبیر اجرایی اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری گفت:هدف از برگزاری نمایشگاه تعریف الگوی جدید از همگرایی سایر ذینفعان برای اشتغال و افزایش رشد اقتصادی شهر مشهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید کمال ضیائی در حاشیه نمایشگاه گفت: تقریبا از چندماه گذشته و حسب دستور شهردار مشهد، مقرر شد معاونت اقتصادی در کنار تمامی فعالیت هایی که در حوزه های سرمایه گذاری، تعریف فرصت های جدید و ارتباط با سرمایه گذاران در اقصی نقاط کشور شروع کرده بود، در یک رویداد و یک گردهمایی چند روزه، فضایی را برای گفتگوی ذینفعان اقتصادی شهری برقرار کند.

وی افزود:با وقت بسیار کم وفشرده ای که در اختیار داشتیم سعی کردیم بتوانیم تمامی نهادها و ذینفعان را در کنار یکدیگر قرار دهیم و از طرفی از سمت نهادهای مختلف و سرمایه گذاران خوشبختانه اقبال خوبی برای این نمایشگاه وجود داشت.

مدیر روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت:خوشبختانه همکاران در حوزه بانکی استان نهایت همکاری را دارند اما زمانی که از مرکز و پایتخت مدیران ارشد کشوری در نمایشگاه حضور پیدا می کنند اگر بنا به تصمیم گیری در جلساتی باشد این فرآیند تصمیم گیری در نمایشگاه محقق خواهد شد تاسرمایه گذاران نیز بتوانند جمع بندی راحت تری در خصوص سیستم بانکی داشته باشند.

ضیائی ادامه داد:همچنین موسسات تامین سرمایه ، لیزینگ ها و بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور داشتند و این هدف اولیه بود که بناشد به عنوان  پازل هایی در کنار هم قراربگیرند تا مفهوم توسعه اقتصادی در شهر ایجاد و عملیاتی شود که این امر تاحدود زیادی در این نمایشگاه محقق شد.

مدیرروابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد:شورای پنجم  با شعار" شهر امید و زندگی "برای شهروندان شروع به کار کرده و بنابر این عبارت  راهبردی که مشهد باید شهری باشد که زندگی در آن معنا پیدا کندموردتوجه قرارگرفته و شهرداری حتی اگر جاهایی بر عهده اش هم نباشد خودش را مکلف می داند تا از تمامی وجوه و ابعاد مختلف ورود پیدا کند تا این امر را بر عهده بگیرد.

وی اظهار داشت:شهرداری در بحث رونق اقتصادی پیش قدم شد و مجموعه های مختلف را دور همدیگر جمع کرد تا این هدف موثر شود و زمانی که این رونق در تمامی ارکان خود را نشان دهد شهروندان حس تعلق بیشتری به شهر پیدا می کنند و نسبت به خدمتگزاران شهری تکلیف خود را انجام میدهند.

دبیر اجرائی اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری گفت: در بودجه سال 97 که سال گذشته انجام شد، در برخی حوزه ها که بحث عوارض و درآمدی بود تا بیش از 130درصد تحقق بودجه داشتیم که این امر نشان دهنده حس تعلق و رضایت شهروندان دارد زیرا عوارض خود را بیشتر از پیش  پرداخت کرده است و این حس تعلق برای مجموعه مدیریت شهری بسیار ارزشمند است.

ضیائی در خصوص فعالیت های صورت گرفته نمایشگاهی گفت:در غرفه معاونت اقتصادی که به عنوان پاویون در نمایشگاه حضور داشت سعی کردیم حدود 100 فرصت سرمایه گذاری در حوزه شهر که با کاربری ها و ابعاد متنوع مانند ساختمانی،تجاری و مسکونی بود در قالب بسته جامع و کامل به شهروندان و سرمایه گذاران معرفی کنیم و قدرت تصمیم گیری را در اختیار سرمایه گذاران بگذاریم.

وی افزود:سعی کردیم در نمایشگاه روزانه دو پنل و نشست تخصصی در حوزه های اقتصاد شهری مانند سرمایه گذاری خارجی و زمین و ساختمان برگزار کنیم،در این پنل ها اساتید مطرحی از تهران و مشهدحضور داشتند که باعث تبادل انتخاب و گفتگوی خوبی شد و افرادی نیز که در این نشست ها حضور داشتند بهره خوبی بردند.

وی با اشاره به تحقق اهداف برگزاری نمایشگاه گفت:در روز دوم این نمایشگاه اتفاق ویزه ای را داشتیم که برای اولین بار در کشور رقم خورد و آن هم حضور همزمان هیات 28 نفره سفیران ایران در کشورهای مختلف در نمایشگاه بود،بعضی از این سفرا در کشورهای همسایه قرار است مستقر شوند که برای مشهد واقعا مهم است و طی بازدید از نمایشگاه در جریان فرصت های سرمایه گذاری مشهد قرار گرفتند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این عزیزان در محل خدمتشان استفاده کنیم.

ضیائی اظهار داشت:یکی دیگر از اتفاقات خوب این نمایشگاه قراردادهای داخلی بین نهاد های مختلف و سرمایه گذاران بود که در یک مورد آن برای 300 نفر به مدت سه سال اشتغال ایجاد شد که این امر بیانگر موفقیت و بازدهی نمایشگاه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز