معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

جمع آوری سیب صنعتی در استان مدیریت می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۱۱:۴۰
کد خبر: ۹۳۴۰۷۳
جمع آوری سیب صنعتی در استان مدیریت می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: روند جمع آوری سیب صنعتی در استان مدیریت می شود

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، شهدی در جلسه شورای راهبردی تشکل های کشاورزی استان که با محوریت بررسی مشکلات تولید و صادرات سیب درختی برگزار شد، با تاکید بر جمع آوری اصولی ، مناسب و بهداشتی سیب صنعتی در استان گفت: امسال علیرغم تلاشهای انجام شده متاسفانه سیب صنعتی در شهرهای استان بصورت مناسب جمع آوری نشد و این مسئله مورد اعتراض رسانه ها و مردم قرار گرفت که امیدواریم از هم اکنون با مدیریت جامع بتوانیم این مشکل را از سال آینده برطرف کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با تشکیل تشکل های ویژه با مشارکت کارخانه های تولید کنساتره بتوانیم با ایجاد جایگاه های مناسب جمع آوری سیب صنعتی ، ضمن جمع آوری بهداشتی سیب، کیفیت تولید کنسانتره در استان را نیز ارتقا دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به صادرات بخش قابل توجه سیب از استان به کشورهای مختلف دنیا و مشکلات پیش روی صادر کنندگان نیز گفت: صدارات مناسب سیب یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است و ما تمامی سعی خود را برای رفع موانع صادرات سیب از استان بکار می بریم.

وی رایزینی با وزارت امور خارجه برای کاهش و یا حذف تعرفه ترجیهی سیب به کشور عراق را از جمله برنامه های اولویت دار معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در روزهای آینده عنوان کرد.

شهدی ، ارتقای کیفیت سیب تولیدی و بالا بردن کیفیت نگهداری سیب در سرخانه ،  برند سازی و درجه بندی و بسته بندی مناسب سیب را از جمله مهمترین عوامل موثر  در بازاریابی و افزایش صادرات سیب استان به کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید بیش از یک سوم سیب کشور در آذربایجان غربی ، تصمیم های موثر گرفته شده در حوزه صادرات سیب استان می تواند در صادرات سیب کشور نیز موثر باشد و آذربایجان غربی می تواتند در این زمینه به عنوان الگو در بین استانهای تولید کننده سیب کشور مطرح شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز