معاون سازمان صنایع کوچک خبر داد:

بازگشت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخه تولید

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۱:۴۹:۰۱
کد خبر: ۹۳۴۱۰۴
بازگشت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخه تولید
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و تعطیل کشور تا پایان امسال به چرخه تولید باز می گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اصغر مصاحب روز دوشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط در استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با رویکرد فناورانه بسیاری از معضلات صنایع ما برطرف شده، اظهار داشت: برنامه ریزی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی صورت گرفته که طبق آن یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و غیر فعال امسال بار دیگر بازفعال شوند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا در ۶ ماهه نخست امسال ۵۲۹ واحد به چرخه تولید بازگردانده شده اند و طبق هدف گذاری تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ واحد می رسد.

مصاحب با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که می تواند این صنایع را بار دوباره فعال نماید، برطرف کردن نیازهای فناورانه آنها است خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور بازفعال شدند.

وی ادامه داد: واحدهای فناور، مراکز علمی و پژوهشی ما به این باور رسیده اند که می توانند در کنار صنعت باشند و به صورت متقابل صنعت نیز می تواند از ظرفیت آنها استفاده کند.

مصاحب به حضور ۵۴۰ متقاضی در رویداد تبادل فناوری صنایع کوچک و متوسط که به مدت ۲ روز به میزبانی البرز برگزار می شود،گفت: با هدف بررسی مشکلات واحدهای نیمه فعال و تعطیل، بررسی خود اظهاری از سوی خود واحدها داشتیم که عمده مشکلاتشان را تامین منابع مالی، توسعه بازار و تامین مواد اولیه را مطرح کردند.

وی ادامه داد: با این وجود بررسی هایی نیز از سوی خود سازمان صورت گرفت که اگر چه همین مشکلات وجود داشت اما به نسبتی که بر اساس خود اظهاری ها مطرح شده بود، نیست و اختلاف شرکا، تملک بانک ها و مواردی از این قبیل نیز سبب شده تا این واحدها با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوز برای ۹۰شهرک صنعتی خصوصی در کشور گفت: از این تعداد تاکنون بیش از ۵۰ واحد به بهره برداری رسیدند و مابقی نیز در حال ساخت و ساز هستند، علاوه بر این ۹۰ واحد، ۸۳۰  شهرک و نواحی صنعتی دولتی در کشور وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز