برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۵:۵۱:۲۵
کد خبر: ۹۳۴۱۹۵
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان غربی
ششمین جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ؛ ارسلان شکری در این جلسه با اشاره به بارش ها و سیلی که بهار امسال در سطح استان جاری شد، گفت: در کنار خدمات رسانی به هم استانی های عزیز، همکاران این مجموعه در یکی از شهرستان های استان لرستان حدود 2 ماه با یک اکیپ کامل مستقر شدند و به نحو احسنت وظایف محوله را انجام دادند.

شکری با اشاره به اعزام پل فلزی به مناطق سیل زده استان ایلام افزود: یک اکیپ کامل راهداری و راهسازی نیز به این استان اعزام شد و در کنار سایر ادارات و نهادهای امداد رسان علاوه بر اینکه بحث مهار سیل در بالا دست و پایین دست پل ها و سازه های آبی انجام می شد، راهداران از کمک رسانی برای مهار سیل در روستاها و آب بند های استان نیز غفلت نداشتند.

وی در خصوص ایجاد هماهنگی و فرماندهی حمل و نقل  نهادهای دامی و کالاهای اساسی در استان اظهار کرد: استان آذربایجان غربی جزو 10 استان نخست استراتژیک و دارای ناوگان غله بر بود که با مشارکت انجمن ها و شرکت ها این موضوع را به نحو احسنت مهار نموده تا جاییکه دربحث تنظیم بازار تمام اقلام و نهادهای مورد نظر اعم از دامی و نهاد های اساسی و اقلام برای استان انبار و ذخیره شده و مشکلی وجود ندارد .

شکری از شن ریزی موضعی تسطیح و رگلاژ 4000 راه روستایی خاکی و شوسه خبر داد و افزود: در استان حدود 37 نقطه فاقد دید و پر خطر خاکبرداری و خاک ریزی و ایمن شدند.

وی در خصوص راه‌های مواصلاتی و نقاط برف گیر و مشکل ساز در فصول سرد سال گفت: برای راهداری زمستانی حدود 420 دستگاه وجود دارد که بیش از 300 دستگاه فعال هستند  ومابقی نیازمند تعمیر و تجهیز هستند، همچنین 68 اکیپ ساماندهی شده  با 900 نفر نیرو در سطح استان در 18 گردنه در راههای اصلی و 71 گردنه راههای روستایی و فرعی آماده خدمت رسانی به مردم است.

شکری  از اجرای طرح راهداری زمستانی با تمام توان طی بارش های اخیر گفت: در بارش های اخیر حدود 500 کیلومتر از راههای اصلی برف گیر بصورت کامل برف روبی شدند و در راستای اجرای این طرح نیز که به صورت رسمی از 20 آذر ماه آغاز می شود، ماسه و نمک زمستانی در راهدارخانه ها به مقدار لازم دپو شده  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز