در کدام شهر ایران بارش برف تا به حال به ۱۵۰ سانتی متری رسیده است؟

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۸:۰۰:۲۱
کد خبر: ۹۳۴۶۸۴
در کدام شهر ایران بارش برف تا به حال به ۱۵۰ سانتی متری رسیده است؟
بارش سنگین برف در مرکز شهرستان کوهرنگ به 90 سانتی متر و در ارتفاعات به 150 سانتی متر می رسد و زندگی را برای مردم دشوار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بارش سنگین برف در کوهرنگ موجب مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها و ایجاد مشکلات مختلف برای مردم شده است.

 زندگی در فصل زمستان در شهرستان کوهرنگ جزء سخت ترین و دشوارترین زندگی ها به شمار می رود. از اواسط آبان ماه، بارش ها که اغلب به صورت برف است در این منطقه آغاز می شود و سرما در این منطقه حاکم می شود.

دمای زیر صفر هوا در فصل پاییز و زمستان از آب شدن برف ها در این منطقه جلوگیری می کند و روز به روز با فعال شدن سامانه های بارشی مختلف ارتفاع برف در این منطقه بیشتر می شود. طی ماه گذشته تاکنون دو سامانه بارشی در این منطقه فعال شد که سامانه بارشی اول موجب بارش ۴۰ سانتی متری برف در این منطقه شد.

دومین سامانه بارشی در کوهرنگ طی چند روز اخیر فعال شد که بارش سنگین برف را در این منطقه در پی داشت که ارتفاع برف در چلگرد مرکز شهرستان به ۹۰ سانتی متر و در ارتفاعات به بالای ۱۵۰ سانتی رسید.

فعالیت مردم برای مقابله با مشکلات احتمالی در پی بارش برف با فعال شدن سامانه های بارشی در این منطقه آغاز می شود. مردم در بعضی اوقات چه در شب و چه در روز چندین بار مجبور هستند که بام های خانه های خود را برف روبی کنند تا سنگینی برف موجب تخریب خانه های آنها نشود.

کوچه های روستاها به علت بارش برف و همچنین برف روبی بام ها مملو از برف می شود و ارتفاع برف در داخل کوچه ها در بعضی اوقات تا نزدیکی بام ها نیز می رسد و تردد در کوچه های روستاها دیگر میسر نیست.

طی بارش اخیر برف در کوهرنگ، راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این منطقه مسدود شد که راهداران در حال بازگشایی این محور ها هستند.

برخی روستائیان به علت بسته شدن راه های ارتباطی در پی بارش های برف در این منطقه برای امور کاری و اداری ماه ها نمی توانند به مرکز شهرستان سفر کنند و باید در انتظار آب شدن برف بنشینند.

هم اکنون مسیر دهستان موگویی که دارای ۱۵ روستا است تا مرکز شهرستان کوهرنگ قطع است و امکان بازگشایی مسیر ارتباطی این منطقه به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

مردم این منطقه اگر بخواهند برای انجام امور کاری، خود را به چلگرد مرکز شهرستان برسانند باید ابتدا به لرستان و سپس به استان اصفهان سفر کنند و بار دیگر وارد استان شوند و خود را به مرکز شهرستان برسانند و از همین مسیر به خانه خود در روستا بازگردنند.

بارش سنگین برف در کوهرنگ موجب مسدود شدن راه های ارتباطی روستاها شده است و برخی مردم برای پیگیری امور کاری خود برای خارج شدن از روستاها دچار مشکل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز