بیانیه انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان درباره حواشی یک کنفرانس خبری:

حیطه رسانه جای بادیگارد نیست!

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۴:۵۹:۵۲
کد خبر: ۹۳۴۷۳۱
حیطه رسانه جای بادیگارد نیست!
پیرو حواشی ایجاد شده در کنفرانس خبری جناب آقای قلعه‌نویی سرمربی محترم تیم سپاهان اصفهان در مشهد، «انجمن ورزشی نویسان و عکاسان خراسان رضوی» بر خود لازم می‌داند برای تنویر افکار عمومی نکاتی چند را در این خصوص بیان دارد.

حواشی ایجاد شده در این کنفرانس را باید در چند بُعد مورد بررسی قرارداد؛ نخست فارغ از تمام مباحث فنی و داوری بازی، باید عامل اصلی جنجال را ورود افراد غیرمسئول به حیطه اتاق کنفرانس خبری عنوان کرد. ضمن احترام به تیم رسانه‌ای باشگاه سپاهان و شخص سرمربی تیم، اگر در کنفرانس خبری اعتراضی از سوی خبرنگاران و عکاسان مشهدی صورت گرفت فقط و فقط به حضور افرادی بود که بدون داشتن آی‌دی کارت، خود را همراه و محافظ (!) سرمربی تیم میهمان معرفی کردند. حضور این افراد طبق قانون سازمان لیگ غیرقانونی و قابل رسیدگی و پیگیری است.

اما در مورد حرف‌های رد و بدل شده بین طرفین در کنفرانس خبری این بازی، «انجمن ورزشی نویسان و عکاسان خراسان رضوی» ضمن تاکید بر میزبانی شایسته از میهمانان اصفهانی و سایر تیمهای شرکت کننده در لیگ برتر ضمن گذشتن از حق خود برای شنیدن الفاظ ناشایست و تهمت‌های نسبت داده شده به جامعه خبری استان بزرگ خراسان رضوی، در خصوص توهین به مردم محترم و شهیدپرور مشهد هرگز کوتاه نخواهد آمد و از سازمان لیگ و مراجع ذی‌صلاح خواستار رسیدگی به الفاظ به کار برده شده در مورد مردم شریف مشهد به عنوان خادمان خورشید، توسط کادر فنی سپاهان را دارد.

در پایان از همکاران محترم خویش در رسانه‌های محلی استان اصفهان خواهشمندیم قضاوت در خصوص اتفاقات سالن کنفرانس خبری استادیوم امام رضا(ع) را با بررسی همه جوانب انجام داده و از صدور حکم، بدون تحقیق بپرهیزند که این شتابزدگی غیرحرفه‌ای در چارچوب کار رسانه نمی‌گنجد.

همکاران اصفهانی در حالی اصحاب رسانه مشهد را به «احساساتی عمل کردن» متهم کردند که اکانت رسمی توییتر باشگاه سپاهان در یک اقدام کاملاً احساساتی سرمربی تیم مشهد را هوچی‌گر و اصحاب رسانه را معلوم الحال خطاب کرد که بعد از آن، مجبور به حذف توییت شد.

 

 

نظر شما