علی لاریجانی:

غوغاسالاری منفی؛ باعث عدم رغبت و مشارکت بخش خصوصی در کشور می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۵:۴۵:۱۲
کد خبر: ۹۳۴۷۷۱
غوغاسالاری منفی؛ باعث عدم رغبت  و مشارکت بخش خصوصی در کشور می شود
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارها باوجود تحریم و فشار اقتصادی پیش می رود، گفت: یک سیستم غوغایی در کشور وجود دارد که حرف‌های یاس‌آلودی می‌زند و در چنین فضایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبتی برای ورود و کار پیدا نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی لاریجانی روز سه شنبه (۱۹ آذر) در مراسم افتتاح واحد یک بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در کرمانشاه با قدردانی از فداکاری و سلحشوری مردم اسلام آبادغرب در طول دوران دفاع مقدس گفت: اکنون نیز باید تلاش کنیم تا با وحدت و اتحاد از گردنه جدیدی که آمریکایی ها جلوی حرکت ملت ایران ایجاد کرده‌اند، بگذریم.

او، برتلاش همگانی برای آبادانی و توسعه کشور تاکید کرد و افزود: در کشور ما نیروی انسانی متخصص و مجرب زیادی وجود دارد که سرمایه ملی کشور محسوب می‌شوند.

لاریجانی از تلاش‌های وزارت نیرو به عنوان یکی از دستگاه های تخصصی کشور قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل نیروی انسانی باتجربه کشور در بخش‌های عمرانی و توسعه استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از موضوعات تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش سیاسی شده که فضا را برای فکر ملی فراهم نمی‌کند و این یکی از مشکلات کشور است.

او عنوان کرد: برای رفع مشکلات کشور باید نگاه ملی داشته باشیم و همه جریان های سیاسی مردم را توجیه کنند که کارها با اراده ملی انجام شود تا منجر به ایجاد ثروت ملی، اتحاد و اشتغال گردد.

لاریجانی همچنین گفت: اصلاحات واقعی در اقتصاد کشور زمانی اتفاق می افتد که همگرایی ملی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: هم دولت و هم مجلس و افراد صاحب نظر باید به اقتصاد بدون نفت فکر کنند تا چرخ های اقتصادی کشور به درستی و به صورت متعارف بچرخد.

 او با بیان اینکه اکنون در کشور کارها با وجود تحریم و فشار اقتصادی پیش می رود، گفت: یک سیستم غوغایی در کشور وجود دارد که حرف های یاس‌آلودی می‌زند و در چنین فضایی سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبتی برای ورود و کار پیدا نمی کنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارهای تخصصی را باید دستگاه‌های تخصصی بدهیم نه اینکه در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی نیروگاه ها را به بنیادها واگذار کرده‌اند که تخصصی نیستند.

به گفته او «این نیروگاه ها از سوی دولت بابت دیون واگذار شده است که خلاف روح قانون اصل ۴۴ بوده و عقلانی نیست و راندمان کار را هم پایین می آورد؛ دولت باید این روحیه را که از دولت قبل آغاز شده، اصلاح می کرد.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز