معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان:

روند رو به رشد جایگاه دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۰:۱۸
کد خبر: ۹۳۵۱۵۶
روند رو به رشد جایگاه دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی
محمد فیضیان گفت: جایگاه دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی، رشد یافته است و باید بیش از پیش، به تولید مقالات باکیفیت تر و پُراستناد، توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  فیضیان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان و ارتقایافتگان به مرتبه های استادی و دانشیاری که در سالن اجتماعات شهید عبدالرسول شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه لرستان در مسیر تولید مقالات علمی، روند رو به رشدی تا سال 2019 میلادی داشته است.

او افزود:نگاهی به پایگاه وب آو ساینس Web Of Science و پایگاه اسکوپوس Scopus نشان میدهد دانشگاه لرستان در زمینه تولید مقالات علمی، رشد داشته است.

فیضیان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه لرستان، در بخش مقالات پُراستناد نیز به ویژه در دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی، شاهد رشد بوده ایم؛ مقالات پراستناد نقش مهم در رنکینگ دانشگاه دارند؛ رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، توجه به ارتقای شاخصهای مختلف در دانشگاه لرستان است.

او گفت: اصلاح آیین نامه پایه تشویق و پایه استحقاقی اعضای هیئت علمی یک موضوع مهم بوده است که در این سالیان، انجام شده است؛ اصلاح آیین نامه ها براساس توجه به خردجمعی بوده است؛ رویکرد تولید مقالات باید از نوع کیفی تر باشد؛ نباید فقط روی کمیت تعداد مقالات تمرکز کرد بلکه باید توجه خاص و بیشتری به کیفیت مقالات نیز داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: روش سنتی آن است که فقط روی کمیت مقالات در امر پژوهش تأکید کنیم در حالی که تولید مقالات باید متناسب با مفهوم دانشگاه نسل سوم باشد؛ یعنی علمی که تولید می شود منجر به تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه بشود.

فیضیان گفت: کارهای زیادی در دانشگاه لرستان در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی انجام شده است.

او بیان کرد: براساس توجه به نیازها و ظرفیتهای استان لرستان، اقداماتی همچون ایجاد مرکز تحقیقات بلوط و پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان ایجاد شد؛ ایجاد این دو مرکز، از جمله نیازهای مهم استان در بخش کشاورزی است که باید به مرحله ای برسیم که بتوانیم تولیدات صادراتی باکیفیت داشته باشیم.

فیضیان خاطر نشان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه لرستان نیز در استای حمایت از ایده پردازی و نوآوری، تشکیل شده است؛ این موضوع اهمیت دارد که دانشگاه براساس ظرفیتها و نیازهای استانی و منطقه ای، نقش آفرینی اثرگذاری داشته باشد؛ از ایده ها باید حمایت کرد تا ایده ها به شرایطی برسند که منجر به تولید محصول بشوند و این، خودش ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای تبدیل تئوری به عمل است؛ همچنین مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، هموارکننده برای پردازش و رشد ایده هاست».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان افزود: ایجاد مرکز پرورش مرغ بومی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز از جمله اقدامات تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم بوده است؛ رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نیز رشد خوبی در سطح کشور داشته است و اینها همگی بخشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان در سالهای اخیر بوده است؛ آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، به خوبی تجهیز شده است و می تواند برای دانشگاه لرستان درآمدزایی هم داشته باشد».

 به گفته او هسته های فناور در دانشگاه لرستان تشکیل شده است تا به صورت هدفمند و منسجم مورد حمایت قرار گیرند.

فیضیان تاکید کرد: به رغم اینکه لرستان قطب پرورش ماهیان سردآبی در کشور است ولی متأسفانه در سالهای گذشته هیچ گونه کنفرانس یا همایشی در این رابطه برگزار نشده بود که توانستیم برای اولین بار، کنفرانس ملی ماهی شناسی را در خرم آباد برگزار کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز