با موضوع آسیب های اجتماعی و محوریت خودکشی

سی امین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان مشگین شهر برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۲:۴۰:۲۶
کد خبر: ۹۳۵۱۷۰
سی امین جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان شهرستان مشگین شهر برگزار شد
سی امین جلسه ستادسامان دهی امور جوانان مشکین شهر باموضوع بررسی علل وعوامل پیدایش آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش برنا،سی امین جلسه ستادسامان دهی امور جوانان با موضوع بررسی علل وعوامل پیدایش آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی با حضور قاسمی معاون فرماندار، تقدیسی رئیس اداره ورزش وجوانان، دستگاههای عضو ستاد و کارشناسان امور جوانان درمحل فرمانداری مشکین شهر برگزار شد .

معاون فرماندار در این جلسه از اداره ورزش و جوانان به جهت بررسی آسیب های اجتماعی تقدیر و تشکرکرد وافزود: خودکشی عملی است که فرد برای پایان دادن زندگی خود بطور آگاهانه و خودخواسته انجام می‌دهد. فرد هنگامی دست به خودکشی می‌زند که دیگر امیدی به زندگی یا به عبارتی امیدی به یافتن راه حل برای آینده خود نداشته باشد و همه درها را برای حل مشکلات خود بسته می یابد و باید برای برون رفت از این وضعیت تدابیر فرهنگی و کاربردی توسط مسوولان اتخاذ شود.
درادامه رئیس اداره ورزش و جوانان مشکین شهر نیز گفت: معمولا خود کشی بدون برنامه ریزی قبلی صورت می گیرد و فرد برای انجام آن از ماهها قبل تصمیم گیری نمی کند. بلکه در مقطع زمانی کوتاه تصمیم گیری و اجرای آن صورت می پذیرد. خود کشی پدیده ای روانی- اجتماعی و موضوعی چند وجهی با پیچیدگی های زیاد می باشد وقتی شخصی مرتکب خودکشی می شود، معمولا"وابستگان ودوستان او متعجب و حیران می شوند چرا که معتقدند او آرام بود وزندگی می کرد،اما پس از بررسی دقیق سر نخ هایی به دست می آید که در عین دشواری ،ضرورت پیگیری وجستجوی کمک وخدمات تخصصی را آشکار می سازد .بنابراین پیش بینی خودکشی حتی برای متخصصان امری آسان ودقیق نیست ،از این رو بررسی دقیق علایم ونشانه های خطر خود کشی برای تشخیص به موقع ومناسب ،بسیار کمک کننده است. شیوع خودکشی در بین نوجوانان روبه افزایش است. بیشتر نوجوانانی که اقدام به خودکشی می‌کنند از لحاظ اجتماعی منزوی هستند. به علاوه بیشتر نوجوانانی که اقدام به خودکشی می‌کنند والدینی دارند که طلاق گرفته یا جدا شده‌اند.
در بخش پایانی این نشست نیز هریک ازدستگاههای عضوستادنظرات وپیشنهادات خود را در خصوص دستور جلسه ارائه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز