سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس خبر داد:

۱۱ مرگ مشکوک به آنفولانزا در گنبدکاووس

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۶:۰۹:۴۵
کد خبر: ۹۳۵۳۳۲
۱۱ مرگ مشکوک به آنفولانزا در گنبدکاووس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ۱۱ مرگ مشکوک به آنفولانزا در شهرستان ثبت شده است، اظهار کرد: نتایج نمونه گیری سه نفر از فوتی ها برای آنفولانزا مثبت بوده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، عبدالرحیم پالیده در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس با تاکید براینکه معضل آنفولانزا هرسال در فصول پاییز و زمستان همه گیر میشود، خاطرنشان کرد: امسال دوهفته روند شیوع این بیماری جلو افتاد و بر حساسیت آن افزود.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه امسال ۱۱ مورد فوتی در ارتباط با آنفولانزا در شهرستان گنبدکاووس ثبت شده است، اظهار کرد: نتایج به دست آمده از نمونه گیری این افراد حاکی از این است که سه نفر مبتلا به آنفولانزای H1N1 ، دو نفر منفی و نتیجه آزمایش ۶ نفر دیگر هنوز نیامده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه ۱۰۰ درصد افراد فوت شده در اثر آنفولانزا بیماری های زمینه ای مانند مشکلات تنفسی مزمن، مشکلات قلبی و دیابت داشته اند، تصریح کرد: رصد روزانه بیماران نشان دهنده کاهش مراجعات به بیمارستان ها است.

پالیده با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد مبتلا به آنفولانزا با استراحت، مایع درمانی و مصرف دارو درمان میشنوند، اظهار کرد: این افراد در صورت مشکل تنفسی شدید و تب طولانی باید سریعا به پزشک مراجعه و درصورت لزوم در بیمارستان بستری شوند.

وی با تاکید براینکه گروه های در معرض خطر شامل زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، دیابتی، فشارخون بالا،مصرف کنندگان داروهای ضدایمنی و شیمی درمانی میباشند، افزود: این افراد در صورت مشکلات شدید تنفسی باید از خود درمانی پرهیز و سریعا به پزشک مراجعه نمایند‌.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با بیان اینکه واکسن آنفولانزا که به افراد در معرض خطر توصیه میشود در شهرستان موجود است، اظهار کرد: با وجود واکسن اما موثرترین راه حل استراحت و مایع درمانی است و شهروندان از عیادت مریض جدا خودداری نمایند.

بدیعی باتوجه به احتمال موج بعدی شیوع بیماری تا سه ماه آینده پیشگیری در رابطه با آنفولانزا را امری ضروری دانست و‌ گفت: آموزش رعایت بهداشت فردی و تزریق واکسن به گروه های حساس برای جلوگیری از گسترش  شیوع آنفولانزا ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز از فعالان رسانه ای خواست تا مردم را در این زمینه آگاه سازند و ادامه داد: راه های پیشگیری از آنفولانزا و رعایت نکات بهداشتی را به مردم اطلاع رسانی کنید.

عبدالقدیر کریمی با تشکر و قدردانی از شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس جهت خدمت رسانی شبانه روزی به مردم، افزود: گزارشات نشان دهنده روند کاهشی بیماری در شهرستان است و آرزومندیم که به زودی از وضعیت حاد فعلی خارج شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز