شهردار مشهد:

مسجد مروی ها به هیچ وجه تخریب نخواهد شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۷:۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۳۵۳۸۱
مسجد مروی ها به هیچ وجه تخریب نخواهد شد
شهردار مشهد گفت: به سازمان ترافیک اعلام کردیم که نقشه خود را عوض کند و مسجد مروی ها که هویت آن محل می باشد حفظ شود و این مسجد مانند مسجد گنبدسبز به شکل میدان درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رضا کلایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص گزارش عملکرد یکساله شهرداری اظهار کرد: سر و سامان دادن به وضعیت مالی شهرداری، طراحی پروژه های زیرساختی و راه‌اندازی فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی سه راهبرد اصلی در شش ماه اول حضور من در شهرداری بود.

وی ادامه داد: در شش ماه دوم با همکاری شورای شهر در مجموع به 50 محور اصلی مدیریت شهری تا سال 1400 رسیدیم که از جمله محور های اولیه می‌توان به بسته تقاطع‌های غیر هم‌سطح، زیرگذرها و روگذرها، ایجاد زیرساخت ترافیکی به منظور کاهش سرعت خودروها و رعایت حق تقدم عابران پیاده است، تأمین منابع پایدار آب و فضای سبز است، راه‌اندازی خط سوم قطار شهری مشهد تا سال 1400 اشاره کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: بهبود سیما و منظر شهری، تحرک‌بخشی به استهصال اراضی بزرگ مقیاس و اراضی شهری، برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد نیز در دستور کار می‌باشد چرا که مبارزه با فساد امری مهم اما نیازمند پیگیری و زمان است.

کلایی افزود: اجرایی کردن منشور حقوق شهرنشینی و شهری برای همگان و پروژه توسعه، عمران و برندیگ توس از دیگر محور های اصلی مدیریت شهراست، همچنین از جمله بخش های دیگر این 50 محور شامل کلان‌پروژه آموزش فرهنگ شهروندی، برقی‌سازی تاکسی‌ها، توسعه کمربند سبز جنوب شهر، توسعه و بهسازی مسیرهای تشرف پیاده به حرم مطهر رضوی، استفاده از ظرفیت فایناس با استفاده از گارانتی دولت، توسعه فضای شهری در پایانه‌های مسافربری، دیپلماسی شهری با اولویت شهرهای فارسی زبان و زائر پذیر، پروژه توسعه سرزمینی فضاهای شهری، حمایت از توسعه گردشگری سلامت، پروژه تامین پارکینگ است.

وی در خصوص وضعیت بهشت رضوان، عنوان کرد: بهشت رضا در طی 5 سال آینده قابلیت دفن نخواهد داشت و مجبور به دفن میت ها در بهشت رضوان خواهیم بود و همچنین تا پایان آذرماه غسال خانه این محل افتتاح خواهد شد.

شهردارمشهد گفت: ایمنی شهر مشهد پایین است و هرچند هزینه های بحران سنجی بسیار بالاست و در خیلی از زمینه ها دیده نمی شود ولی بنده اعتقاد دارم که باید آخرین تکنولوژی را در بحران داشته باشیم.

کلایی در مورد حمایت شهرداری از ورزش نیز تصریح کرد: از ورزش قهرمانی به طور نظام مند حمایت می‌کنیم و حمایت ما از ورزش‌هایی است که مردم بیشتر به دنبال هستند.

وی ادامه داد: امسال 4میلیارد و 600 میلیون تومان مصوبه شورای شهر برای ورزش قهرمانی بود که 40درصد این بودجه صرف فوتبال، 20درصد برای کشتی و 40درصد صرف سایر رشته ها شد.

شهردار مشهد بیان کرد: مشهد در اتفاقات اخیر آسیب ندید و این‌که در اتفاقات اخیر شهر مشهد آسیب ندید به دلیل همدلی موجود میان مسئولان در شهر است.

وی در مورد گرایش سیاسی خود، اظهار کرد: من اصلاح‌طلبم و اعتقادات خاص خود را دارم. نگاه سیاسی هم دارم، اما وقتی شهردار مشهد می‌شوم شهردار همه مردم مشهد می‌شوم و باید حرف‌ها و خواسته‌های آنان را بپذیرم.

شهردار مشهد نسبت به تعیین تکلیف مسجد مرویها نیز گفت: به سازمان ترافیک اعلام کردیم که نقشه خود را عوض کند و مسجد مرویها که هویت آن محل می باشد حفظ شود و این مسجد مانند مسجد گنبدسبز به شکل میدان درخواهد آمد.

محمدرضا کلایی نسبت به بازداشت ها در قسمت های مختلف شهرداری، عنوان کرد: ما معاون پارلمانی در شهرداری نداریم، بلکه اداره ارتباط شهرداری با شورای شهر داریم. همچنین بازداشتی در کار نبوده است و در خصوص شهردار منطقه ثامن باید عرض کنم که موضوعات قضایی در شهرداری منطقه ثامن بسیار پیچیده است.

وی اضافه کرد: کسی که در این حوزه کار می‌کند مرتب با دستگاه قضایی جلسه دارد و این جلسات طبیعی است، همچنین در خصوص روزنامه شهرآرا باید عرض کنم که باید میان موسسه شهرآرا و رسانه شهرآرا تفاوت قائل شویم. در حوزه تولید و نشر خبر و خبرنگاری و عملکرد رسانه‌ای، شهرآرا سرمایه‌ای بسیار ارزشمند برای شهرداری است اما آنچه من از ابتدا با آن مخالف بودم، فعالیت‌های بازرگانی شهرآراست.

شهردار مشهد افزود: معتقدم ظرفیت شهرآرا در حوزه خبر و رسانه بسیار بیشتر از ظرفیت فعالیت‌های بازرگانی آن است و این موضوع اثبات شده است.

کلایی در خصوص آسفالت معابر گفت: آسفالت معابر را اجرا کردیم، اما از اینکه نمی‌توانیم مناطق منفصل شهری و روستاهایی که طرح جامع ندارند را آسفالت کنیم بسیار ناراحتم و در مناطق منفصل شهری طرح تفصیلی مصوب نداریم و من حق ندارم بدون طرح تفصیلی آسفالت کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز