مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل :

۲۳ سالن ورزشی مدارس تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۶:۳۹
کد خبر: ۹۳۶۲۰۷
۲۳ سالن ورزشی مدارس تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های ورزشی مدارس گفت: ۲۳ سالن ورزشی در سطح مدارس استان تا سالتحصیلی آینده به طول کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش برنا،احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: تاکنون نیمی از ۲۳ سالن ورزشی نیمه‌تمام مدارس استان که ۱۳ هزار مترمربع را شامل می شود، به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا سال تحصیلی آینده تکمیل خواهند شد.

او اجرای برنامه‌هایی همچون جشنواره نوجوان سالم، طرح نماد و یاریگران زندگی در آموزش و پرورش استان را جزو برنامه‌های اثربخش در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: خروجی این برنامه‌ها موجب می‌شود تا دانش‌آموزان آسیب‌پذیر مشخص و تحت مراقبت‌های توانبخشی قرار گیرند.

او در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه فضای مناسب برای تحقق سیاست‌های آموزش و پرورش در مقابل آسیب‌های اجتماعی "مدرسه و مجموعه عوامل تربیتی آن " است، افزود: مدرسه محلی برای تولید آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه محلی برای تحت مراقبت قرار گرفتن دانش‌آموزان آسیب‌پذیر می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید به تقویت بهداشت روانی در مدارس، اظهارداشت: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس ایجاد "نشاط و شادمانی" می‌باشد که عنصر اصلی آن تربیت بدنی است.

ناصری با تقدیر از فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی وزارت متبوع در توجه به ورزش مدارس، بیان‌کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز با اجرای برنامه‌هایی همچون، المپیادهای ورزشی، حیاط پویا، مدرسه قهرمان و کانون‌های ورزشی در تلاش است تا نشاط و شادمانی را در بین دانش‌آموزان مدارس استان بوجود بیاورد که موفق عمل کرده است.

 

نظر شما