اتمام طرح‌های گازرسانی در روستاهای رامسر در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۶:۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۳۶۳۷۴
اتمام طرح‌های گازرسانی در روستاهای رامسر در دولت تدبیر و امید
مدیرکل شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد: گازرسانی به هشت روستای بخش‌های جواهرده و دالخانی شهرستان رامسر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جعفر احمدپور روز شنبه در نشست مشترک با مسوولان در فرمانداری شهرستان رامسر افزود: یکی از مهمترین دلایل طولانی شدن عملیات بهره برداری طرح گازرسانی به این هشت روستای بخش های جواهرده و دالخانی ، رانشی بودن بخشی از زمین های مسیر عملیات لوله گذاری است که باید قبل از هر عملیاتی ، خاکهای این دو مسیر باید به صورت شمع کوبی، تثبیت و ایمن شود.

به گفته وی، بر اساس مطالعات انجام شده و گزارش های زمین شناسی ۶ نقطه در محور جواهرده و ۴ نقطه در محور جنت رودبار زمین دارای شرایط رانشی است که برای ثبیت و ایمن سازی ان ۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

بخش های جواهرده و دالخانی شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر یکی از مهمترین مناطق گردشگرپذیر در این شهرستان به شمار می رود که همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از انان بازدید می کنند.

احمدپوربا بیان اینکه برای تثبیت و لوله گذاری این دو بخش کوهستانی شهرستان رامسر نیازمند تعامل و همراهی اداره راه و حمل و نقل جاده ای برای ارائه مجوزها است، گفت: بر اساس این طرح مردم روستاهای جواهر ده در بخش جواهرده و روستاهای سنگ پشته ، لیماک لام ، توساکوتی ، گیلیج کوه ، مارمیجه ، استخرپشته و انجیرکش در بخش دالخانی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

مدیرکل شرکت گاز استان مازندران در تشریح عملیات گازرسانی به این مناطق خاطرنشان کرد : هم اکنون مناقصه عملیات گازرسانی این طرح انجام شد و در مرحله اخذ قرارداد است، ضمن اینکه تا پایان سال جاری (۹۸) عملیات تثبیت این دو محور انجام می شود.

وی گفت : پس از تکمیل مراحل تثبیت این دو محور عملیات اجرایی گازرسانی در سال ۹۹ آغاز می شود و امیدوارم تا سال ۱۴۰۰ مردم مناطق گردشگر پذیر این دو بخش کوهستانی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

احمدپور با بیان اینکه برای اجرای این طرح لوله گذاری شبکه تغذیه به طول ۷۰ کیلومتر انجام می شود، گفت : برای اجرای طرح گازرسانی در این محورها هیچگونه کمبود اعتباری نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید از نعمت گاز بهره مند شوند گفت : از شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون عملیات گازرسانی به ۳۰ روستای شهرستان رامسر در غرب مازندران به بهره برداری رسید.

مدیرکل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه تعداد روستاهای استان ۳ هزار و ۸۰۰ روستا است، گفت : از این تعداد روستاها تاکنون ۲ هزار و ۱۷۳ روستا از نعمت گازطبیعی بهره شدند .

وی تاکید کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری هم عملیات گازرسانی به ۶۰ روستای استان هم به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان رامسر هم در این جلسه با تاکید بر همکاری همه دستگاه های شهرستان خصوص اداره راه و حمل و نقل جاده ای برای اجرای طرح گازرسانی در این بخش ها گفت : پس از اجرایی شدن این طرح و روشن شدن گاز منازل مردم این روستاها در این دو بخش تمامی روستاهای شهرستان رامسر گازدار می شود.

محمد آزاد افزود : با بهره برداری از این دو طرح می توان پایان گازرسانی به روستاهای این شهرستان را در دولت تدبیر و امید جشن گرفت.

وی با بیان اینکه زمانی گازرسانی به روستاهای دور و دست در مناطق کوهستانی دور از ذهن بود، گفت : امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش دولت تدبیرو امید می توان شاهد گازرسانی در دورترین نقاط کوهستانی شهرستان باشید.

شهرستان گردشگرپذیر رامسر در غرب مازندران با داشتن سه شهر ، یک بخش ، ۲۰۵ روستا و آبادی دارای بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت ثابت است و به علت برخوداری از موقعیت های ممتاز طبیعی نظیر دریا ، جنگل ، آثار تاریخی و گردشگری در تمامی سال پذیرایی میلیونها مسافر و گردشگر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز