استاندار اردبیل خبر داد:

کاهش آمار خشونت در استان اردبیل

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۳۶۶۳۸
کاهش آمار خشونت در استان اردبیل
استاندار اردبیل گفت: این استان به غیر از موارد جزیی در برخوردهای پرخاشگرانه در مجموع از مناطق بسیار امن در کشور بوده و در ۲ سال گذشته میزان تجمعات و تحرکات غیرقانونی با تدابیر انجام شده، کاهش یافته است.

به گزارش برنا،اکبر بهنامجو روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع خشونت افزود: کارهای خوبی در ۲ سال اخیر در استان اردبیل به منظور کاهش عوامل موثر در خشونت و نزاع ها انجام شده که از آن جمله می‌توان به تعیین تکلیف اسناد زمین‌ها در روستاها اشاره کرد که سبب کاهش ملموس مشاجرات و ‌نزاع در میان روستاییان و کشاورزان این استان شده است.

وی همچنین تلاش در راه رونق تولید و فضای کسب و ‌کار را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در استان اردبیل دانست که موجبات ایجاد آرامش و دوری از خشونت را در جامعه فراهم می‌آورد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تمرکز روی کاهش عوامل خشونت‌زا در رفع این معضل موثر می‌باشد، بیان کرد: با شناسایی درست جامعه هدف و عوامل خشونت‌آفرین و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این آسیب اجتماعی را که هزینه‌های معنوی و مادی فراوانی را برای جامعه تحمیل می‌کند، کاهش داد.

وی اظهارکرد: همه کارها باید به گونه‌ای انجام شود که مشکلات و ناملایمات ناشی از آنها به عنوان عوامل اصلی بروز خشم و خشونت به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده و زمینه آرامش روانی مردم فراهم شود.

او با بیان اینکه شیوه نامناسب معماری و سیمای ظاهری شهرها و ساخت و سازها زمینه ایجاد خشونت در جامعه را فراهم می‌کند، افزود: زمانی‌که یک سازنده ساختمان با مقررات، قوانین و شیوه‌های درست انجام‌ مراحل کار آشنایی ندارد نتیجه آن ایجاد تنش و پرخاشگری میان مراجع ذیربط و ارباب رجوع می‌شود.

بهنامجو عدم آشنایی افراد به نحوه انجام کارها و مراحل آن را مثال دیگری دانست که باعث ایجاد خشونت، پرخاشگری و درگیری و در نهایت کشیده شدن کار به مراجع قضایی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز