رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:

توله شیرهای آفریقایی در پارک حیات وحش کرج نگهداری می شوند

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۴:۳۱:۴۸
کد خبر: ۹۳۶۷۹۹
توله شیرهای آفریقایی در پارک حیات وحش کرج نگهداری می شوند
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به نگهداری توله شیرهای آفریقایی در پارک حیات وحش باغ گلهای کرج، گفت: محل نگهداری این توله شیرها با هیچ مشکلی مواجه نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ پیمان بضاعتی پور اظهار داشت: این دو توله شیر نَر و ماده با هدف انتقال خط خونی جدید از کشور آفریقا وارد ایران شده اند.

وی با بیان اینکه از این گونه شیر سفید تنها ۱۸ قلاده در طبیعت موجود است، افزود: شیر نَر "هیر" و شیر ماده "دنا" نام دارد و هم اکنون این توله شیرها در مرکز نگهداری و بازپروری حیات وحش استان البرز نگهداری می‌شوند.

این مسئول در ادامه از حیات وحش پارک چمران کرج به عنوان یکی از مکان های گردشگری کرج یاد کرد و گفت: اضافه شدن حیوانات و گونه های جدید، جذابیت این مجموعه را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: در حالی که استان البرز با فقر فضاهای تفریحی و گردشگری روبرو است، باغ گل‌هایِ پارک شهید چمران کرج و اتفاقات و رویدادهای فرهنگی  برگزار شده در آن توانسته به میزان مؤثری این کمبود را جبران کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج عنوان کرد: شیر، خرس، گوزن، لاما، پرنده‌های شکاری و آبزی از جمله حیواناتی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند و این دو توله شیر آفریقایی که به تازگی به جمع حیوانات این مرکز اضافه شده اند، قرار است یکی از آنها پس از اُنس با محیط به مرکز دیگری انتقال داده شود.

وی همچنین از اجرای پروژه ۱۷ و نیم هکتاری پارک حیات وحش کرج در ارتفاعات حصار خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است مرکز حیات وحش باغ گل های شهید چمران دوازده گونه از انواع خزندگان، پنجاه گونه از انواع آبزیان و هفتاد گونه از انواع ماکیان را در خود جای داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز