سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان:

ثبت نام ۷ هزار و ۳۲۲ گلستانی در طرح بیمه سلامت اجباری/ تا کنون دهک بندی این افراد از سوی وزارت کار صورت نگرفته است

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۴:۵۲:۴۴
کد خبر: ۹۳۶۸۳۰
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: پوشش اجباری بیمه سلامت از 14 آبان آغاز شده و تا کنون 7هزار و 322 نفر درخواست استفاده از خدمات حمایت دولت در این طرح را ثبت کرده انداما هنوزوزارت کار و رفاه اجتماعی این افراد را دهک بندی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهرداد کمانگری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به طرح پوشش اجباری بیمه سلامت اظهار کرد: پوشش اجباری بیمه سلامت از 14 آبان آغاز شده و تا کنون 7هزار و 322 نفر درخواست استفاده از خدمات حمایت دولت را در این طرح ثبت کرده اند که تا کنون وزارت کار و رفاه اجتماعی این افراد را دهک بندی نکرده است.

وی توضیح داد: در این ارزیابی افرادی که در دهک های یک تا سه قرار میگیرند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و کسانی که در دهک 4 قرار دارند 50 درصد حق بیمه و دهک های 5 به بالا بایستی تمامی حق بیمه خود را پرداخت نمایند تا فرایند بیمه آنها ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: حق بیمه کامل در این طرح  580 هزار و 800 تومان می باشد.

کمانگری یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و 99 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 60 درصد جمعیت استان را شامل می شود و از این آمار 80 درصد حق بیمه پرداخت نمیکنند.

وی تاکید کرد: ثبت درخواست در این طرح تا پایان فروردین 99 مقرر شده است.

وی در خصوص پرداختی های بیمه سلامت اظهار کرد: از دو هفته قبل به دلیل شیوع آنفولانزا، برای کمک به دانشگاه پرداختی مرداد دانشگاه زودتر از ماه های قبل پرداخت شده و بدهی های مرداد و تیر به طور کامل تصویه شد و 50 درصد علی الحساب شهریور نیز پرداخت شده است.

کمانگری گفت: در بخش خصوصی نیز به غیر از داروخانه، بدهی ها در سایر موسسات تا مرداد پرداخت شده و نسبت به کشور یکماه جلوتر هستیم.

وی افزود: در یک ماه اخیر بیش از 35 میلیارد تومان به بخش دانشگاهی و حدود 10 میلیارد تومان نیز به بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی به بدهی به دانشگاه ها و بخش خصوصی در سال 97 اشاره کرد و گفت: بدهی دو ما به مبلغ حدود 40 میلیارد تومان به دانشگاه و حدود 9 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار هستیم.

کمانگری بیان داشت: دیرکرد 4 ماهه پرداختی ها به موسسات و دانشگاه در سال 97 به دلیل عدم تخصیص بودجه از سوی سازمان مدیریت کشور به سازمان بیمه سلامت است.

 

نظر شما