معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور:

حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در زندانهای کشور / توجه به امر انسان سازی با توجه به مفاهیم دینی در زندانها

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۲:۲۳:۱۵
کد خبر: ۹۳۷۲۱۵
حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در زندانهای کشور / توجه به امر انسان سازی با توجه به مفاهیم  دینی در زندانها
ابوالفضل حجتی پور از حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در زندانهای کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ حجتی پور روز دوشنبه در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل زندانهای لرستان ،اظهار کرد : کلیه مخلوقات هستی تابع یک زندگی جمعی ، جبری و غریزی هستند و بعد از گذشت میلیاردها سال همچنان به چرخش خود ادامه می دهد ولیک تنها این انسان است که این قانون را نقض کرده است و با اختیار نسبت به سرگذشت خود تاثیر گذار بوده است.

اوافزود : متاسفانه از زمانی که انسانها در چهار چوب زندگی اجتماعی به حیات خود ادامه داده اند جرم هم زاده شده است ، لذا در دوره های مختلف جرمها اشکال متفاوت داشته است .

حجتی پور تصریح کرد : جرمی که صورت می گیرد اول اجتماع را دچار آسیب می کند و در وهله دوم بزه دیده دچار آسیب های مختلف روحی ، جسمی و مالی می شود و در مرحله سوم این شخص بزهکار و خانواده اوست که صدمه می بیند.

او خاطر نشان کرد: بحث حبس و زندانی از مقوله های مهم و مورد تاکید دین اسلام بوده و هست لذا هنگامی که کلیه احکام مرتبط را مورد مطالعه قرار می دهیم می بینیم که در زندانبانی اسلامی چه اهمیتی به اصلاح و تربیت زندانیان داده شده است.

حجتی پور با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در زندانهای کشور ،گفت : که توجه به امر انسان سازی با توجه به مفاهیم دینی و قرآنی و نیز سایر رشته ها در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از اولویت های مهم سازمان زندانهای کشور می باشد.

 

نظر شما