کارگری تا کارآفرینی جوان البرزی در زمینه تولید بذر قارچ

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۷:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۳۷۲۴۳
کارگری تا کارآفرینی جوان البرزی در زمینه تولید بذر قارچ
جوان پرتلاش البرزی با دریافت وام قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن راه‌اندازی کارگاه تولید بذر قارچ در یکی از روستاهای البرز و تأمین نیاز شرکت‌های پرورش قارچ، برای ۲۶ نفر نیز کارآفرینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، یک کارآفرین جوان البرزی با بیان شرحی از مسیر کسب موفقیت گفت: پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در یک کارخانه تولید بذر قارچ مشغول به کار شدم و علاقه‌مندی‌ام را از کارگری شروع کردم و همواره تلاش من بر آن بود که کار را خوب یاد بگیرم تا آینده‌ای درخشان را برای خود بسازم.

این کارآفرین جوان البرزی افزود: سه سال پس از کار و تجربه اندوختن در آن کارخانه، تصمیم گرفتم خودم کارآفرین و تولیدکننده بذر قارچ باشم. بنابراین با اندک سرمایه سه میلیون تومانی و قرض گرفتن از دوست و آشنا یک کارگاه کوچک راه‌اندازی کردم.

وی بیان کرد: سال گذشته وقتی از اعطای تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در روستاها مطلع شدم با مراجعه به دفتر این نهاد در شهرستان نظرآباد و ارائه طرحم مبلغ 50 میلیون تومان وام اشتغال قرض‌الحسنه دریافت کردم و با تهیه دستگاه‌های تکمیلی کارم را توسعه دادم.

این جوان البرزی اذعان کرد: به لطف خدا و با پشتکار خودم با افزایش میزان تولید بذر قارچ هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌های استان از بذر تولیدی ما استفاده می‌کنند و برای ۲۶ نفر نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کارآفرینی کرده‌ام.

وی ضمن تشریح نحوه انجام کار تولید بذر قارچ گفت: ابتدا گندم دیمی را تهیه و سپس آن‌ها را در ظرف‌های مخصوص می‌پزیم، به آن موادغذایی دیگر اضافه می‌کنیم و داخل دستگاه استریل و بعد از آن داخل اتاقی سرد قرار می‌دهیم تا مغز گندم خنک شود، سپس ریشه قارچ را به آن اضافه می‌کنیم تا از گندم تغذیه کند. در یک پروسه ۱۵ روزه بذر قارچ رشد می‌کند و آماده توزیع به شرکت‌های پرورش قارچ می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز