کشف یک میلیون دینار تقلبی در کرج

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۳۷۲۸۲
کشف یک میلیون دینار تقلبی در کرج
رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک میلیون دینار تقلبی و دستگیری فروشنده پول های خارجی در کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد نادربیگی  از کشف یک میلیون دینار تقلبی در کرج خبر داد و  گفت: در پی تماس مالک یک صرافی در کرج با مرکز فوریت های پلیسی 110، مبنی بر حضور فردی در صرافی و تقاضای فروش یک میلیون دینار تقلبی، بلافاصله ماموران کلانتری 31 کوی کارمندان برای بررسی موضوع به مکان مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد، نامبرده با مراجعه به صرافی قصد فروش دینارها را داشته که کارکنان صرافی پس از بررسی های اولیه، متوجه تقلبی بودن آن ها شدند.

این مقام انتظامی گفت: طبق اظهارات فروشنده، پول های خارجی را از فردی که در اطراف صرافی حضور داشته گرفته و از تقلبی بودن آن ها اطلاعی ندارد و دینارها را برای استعلام به صرافی آورده است.

نادربیگی تصریح کرد: با همکاری نامبرده، فروشنده اصلی دینارها شناسایی و دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات مقدماتی به همراه دینارهای تقلبی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی گفت: در بازجویی های اولیه از متهم محرز شد که پول های خارجی را سال گذشته در تهران از شخص ناشناسی تهیه کرده و قصد فروش آن ها را داشته که از سوی پلیس دستگیر شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد، گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

نادربیگی اظهار داشت: عدم توجه شهروندان در هنگام خرید پول های خارجی باتوجه به این که شناخت کافی از آن ها ندارند موجب می شود که افراد سود جو از نا آگاهی آن ها سوء استفاده کرده و پول خارجی تقلبی را به جای پول واقعی بفروشند بنابراین مردم هنگام خرید از صرافی های قانونی اقدام کنند و یا قبل از خرید، از صرافی استعلام بگیرند

 

نظر شما