نهمین جشنواره عکس رضوی افتتاح شد؛

۷۱ اثر هنری به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۰۱:۵۳
کد خبر: ۹۳۷۶۷۸
۷۱ اثر هنری به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند
صبح امروز نهمین جشنواره عکس رضوی در منزل شهید شادی فر (عکاس دوران دفاع مقدس) با حضور مسئولین فرهنگی ارشاد و همچنین رئیس بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع) و نماینده صنف عکاسان خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رضا محمدی دبیر نهمین جشنواره عکس رضوی در جمع اصحاب رسانه در منزل شهید شادی فر گفت: در طول ۲ سال گذشته همیشه بنای افتتاحیه جشنواره بر این بود تا در سالن مراسم برگزار شود اما با پیگیری های انجام شده از سوی اداره‌‌ ارشاد قرار بر این شد تا افتتاح نهمین جشنواره عکس رضوی ، امسال در منزل شهید شادی فر برگزارگردد و این  جشنواره را با کسب اجازه از خانواده عکاسان شهید آغاز کنیم. 

وی ادامه داد: در ۸ دوره برگزاری جشنواره عکس رضوی که در ذیل برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بوده در استان های دیگری بر گزار می شده است که بنا به پیشنهاد اداره ارشاد ، امسال نهمین جشنواره به خانه اصلی خودش شهر مشهد انتقال یافت.

دبیرنهمین جشنواره عکس رضوی بیان کرد: فرآیند این جشنواره ۸ ماه طول کشید و با کمک گرفتن از انجمن عکاسان خراسان رضوی و همچنین مدیر عامل بنیاد فرهنگی بین المللی امام رضا(ع) کار جشنواره شروع شد و سایت انجمن عکاسان در اختیار عموم قرار گرفت. 

وی در خصوص آثار راه یافته به جشنواره گفت: طی بازبینی اولیه از ۳ هزار عکس ارسالی از گروه عکس های موبایلی، اردو، ویژه ، قریب به ۸۰۰ عکس برگزیده شد و در مرحله نهایی با داوری ۷ نفر از عکاسان برگزیده ۷۱ اثر هنری به اختتامیه جشنواره راه یافتند.

محمدی تصریح کرد: فردا ، افراد راه یافته به مرحله نهایی در اردوی حرم شرکت خواهند کرد و از مجموعه بارگاه امام رضا(ع) عکاسی خواهند داشت و روز پنج شنبه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) اختتامیه مراسم برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در اختتامیه جشنواره به ۸ نفر در بخش برگزیده ، ۳ نفر در بخش اردو، ۱ نفر در بخش ویژه ، ۱ نفر در بخش عکاسی با موبایل ، جایزه اهدا خواهد شد.

دبیر نهمین جشنواره عکس رضوی در پایان اظهار داشت: امیدواریم ، در این جشنواره آن چیزی که مورد رضایت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بوده است را فراهم کرده باشیم.

در ادامه مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: امید داریم امسال جشنواره عکس قدرتمند تر از گذشته کارش را ادامه دهد . 

 حجت الاسلام سید حسین سیدی با بیان اینکه تاریخ هنرمندان را ازیاد نمی برد خاطر نشان کرد: وقتی در مورد هنر عکاسی صحبت می کنیم یک ثانیه اتصال چشم  به عکس ما را به سال های دور می برد و کدام هنر است که مثل عکاسی می تواند در روح انسان انقلاب ایجاد کند. 

مشهدی ها در همه جشنواره های عکاسی پیشتاز بوده اند.

همچنین در این مراسم نماینده صنف عکاسان خراسان رضوی گفت: در سال های پیش که جشنواره عکس رضوی  در شهرهای مختلف برگزار می شد ، مشهدی ها هر سال مقام کسب می کردند و هنر عکاسی در مشهد جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم در کشور بلژیک در ابتدا بر روی جریان هنر فرهنگ سازی شد و جامعه ای که در آن فرهنگ و هنر رشد کند قطعا موفق خواهد بود و کار هنرمندان کمتر از صنعتگران نیست بلکه بزرگتر از صنعت نیز هست. 

در ادامه رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان خراسان رضوی بیان کرد: مشهد بالاترین درجه عکاسی در ایران را دارد و مرجع همه ما ایرانیان حضرت رضا (ع) است.

محمدرضا لطفی افزود: با توجه به علاقه ای که مردم سرتاسر جهان به این بارگاه منور دارند هر مسافری که به مشهد می آید حرکتی را در زمینه تصویر برداری از حرم انجام می دهد و برگزاری این جشنواره باید هر سال در مشهد برقرار باشد.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده شهید شادی فر تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز