مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تاکید کرد:

نقش محوری سازمان های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۲۶:۲۲
کد خبر: ۹۳۷۷۰۸
نقش محوری سازمان های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی
مهرداد فتحی بیرانوند بر نقش محوری سازمان های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فتحی بیرانوند در نشست با اعضای کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی و کانون محیط زیست دانشگاه لرستان  که با محوریت مسائل و چالش های زیست محیطی استان  برگزار شده بود ،اظهار کرد: چالش های زیست محیطی که امروزه با آن ها دست به گریبان هستیم به خاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آن ها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسته ایم مشکلات را پشت سر بگذاریم و نتایج خوبی بگیریم.

او  سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را پرچم داران گسترش فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانست و افزود: حفاظت موثر از محیط زیست در گرو آموزش فرهنگ سازی و تغییر الگوهای رفتاری در این زمینه است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانست و خواستار مشارکت همگانی در این زمینه شد. 

او بیان کرد: خوشبختانه کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی  و کانون محیط زیست دانشگاه لرستان از تشکل های فعال در سطح استان بوده و اقدامات انجام شده توسط این تشکل ها در مناسبت های زیست محیطی و در ایام مختلف سال بسیار پر رنگ و اثرگذار بوده است.

این مسئول   با اشاره به نقش محوری حضور دانشجویان در تحولات مثبت جامعه، توجه و نگاه ویژه آنها به مسائل زیست محیطی را نقطه عطف حفاظت از محیط زیست عنوان دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم با حضور فعال دانشجویان در فعالیتهای زیست محیطی اقدامات موثری در زمینه فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست صورت بگیرد.

 

نظر شما