شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۳:۰۷:۱۱
کد خبر: ۹۳۷۷۵۲
شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد
شاخص گازرسانی در خراسان رضوی با برخورداری ۱۰۰ درصدی خانوارهای شهری و ۹۰ درصدی خانوارهای روستایی این استان از خدمات شبکه سراسری گاز، سبز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌ رضوی روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: ظرف چند سال اخیر شبکه گازرسانی در این استان به میزان چشمگیری گسترش یافته بطوری که شاخص گازرسانی در خراسان رضوی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

سید حمید فانی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ ساکنان فقط ۹۴۶ روستا از مجموع دو هزار و ۶۷۳ روستای واجد شرایط گازرسانی در خراسان رضوی به شکبه سراسری گازرسانی دسترسی داشتند.

وی به ضریب نفوذ ۵۶ درصدی گازرسانی در خراسان رضوی تا سال ۱۳۹۲ اشاره و بیان کرد: در چارچوب اجرای ضربتی طرحهای گازرسانی در این استان ظرف شش سال اخیر ضریب نفوذ گازرسانی در خراسان رضوی با افزایش چشمگیر ۳۴ درصدی هم‌اینک به ۹۰ درصد رسیده است. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌ رضوی گفت: بر این اساس با افزایش چندبرابری ظرفیت کاری شرکت گاز استان هم‌اینک ساکنان دو هزار و ۱۵۷ روستا در خراسان رضوی از خدمات شبکه سراسری گازرسانی برخوردار شده‌اند. 

وی افزود: هم‌اکنون در بخش شهری نیز یک میلیون و ۴۳۸ هزار خانوار ساکن ۷۸ شهر در سطح استان خراسان رضوی به صورت ۱۰۰ درصد از مزایای شبکه گازرسانی بهره می‌برند. 

فانی ادامه داد: به این ترتیب شاخص کنونی گازرسانی خراسان رضوی در بخش شهری سه درصد و در بخش روستایی ۱۴ درصد بالاتر از ضریب کشوری نفوذ گاز است. 

وی گفت: در چارچوب تداوم نهضت گازرسانی در خراسان رضوی هم‌اینک طرحهای گازرسانی در ۴۰۲ روستای استان برای ۴۴ هزار و ۷۴۹ خانوار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌ رضوی افزود: با بهره‌برداری این تعداد پروژه گازرسانی ضریب نفوذ در روستاهای خراسان رضوی به ۹۸ درصد می‌رسد.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با دو میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک گاز، پس از استان تهران رتبه دوم تعداد کل مشترکان گاز را در ایران دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز