در همایش ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شد

جابجایی روزانه ۷۱ هزار مسافر در شهرستان پارس آباد

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۴:۵۳:۰۲
کد خبر: ۹۳۷۸۴۰
جابجایی روزانه ۷۱ هزار مسافر در شهرستان پارس آباد
همایش ناوگان حمل و نقل عمومی مصادف با ۲۶ آذرماه با حضور معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس آباد،شهردار پارس آباد،فرمانده راهور،مدیریت حمل و نقل عمومی و دیگر روسا و مدیران ادارات و دستگاهها،همچنین رانندگان تاکسی و رانندگان حمل و نقل عمومی در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش برنا،همایش ناوگان حمل و نقل عمومی مصادف با ۲۶ آذرماه با حضور معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستانی پارس آباد،شهردار پارس آباد،فرمانده راهور،مدیریت حمل و نقل عمومی و دیگر روسا و مدیران ادارات و دستگاهها،همچنین رانندگان تاکسی و رانندگان حمل و نقل عمومی در سالن سینما انقلاب شهرستان پارس آباد و به همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد.

یاسر ندایی معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس آباد حمل و نقل را شریان حیاتی توسعه دانست و گفت: توسعه هر کشوری با حمل و نقل و ناوگان عمومی رابطه مستقیمی دارد.

ندایی خاطر نشان کرد: متاسفانه معابر و خیابانهای شهر پارس آباد معابری است که در سال ۴۲ برای زیر ۱۰ هزار نفر پیش بینی شده و از آن زمان تاکنون تغییر قابل توجهی نداشته و ترافیک خیابانهای شهر پارس آباد به مرز انفجار رسیده است.

معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس آباد ترافیک را موضوعی همگانی دانست و اظهار داشت: عدم رعایت برخی افراد انگشت نما در روان سازی خیابان و حرکات نمایشی رابطه مستقیمی با افزایش حجم ترافیک دارد.

وی کاهش و افزایش کرایه تاکسی را تابع قوانین و مقررات کشوری و سازمانی دانست و افزود: عدم اعتقاد برخی از مسئولان و مدیران تراز اول شهرستانی و استانی در نرخ گذاری کرایه ها در دوره های گذشته سبب عدم تناسب نرخ کرایه ها با تورم و نارضایتی کرایه کشها خصوصا تاکسی داران شده است.

علی منفرد شهردار پارس آباد نیز بعنوان میزبان این مراسم با تبریک روز حمل و نقل و ناوگان عمومی آن را در نتیجه صدور فرمان تاریخی امام ره برای جهاد در راستای تخلیه مایحتاج کشور از کشتی های حامل کالاهای اساسی در سال ۶۲ دانست و افزود: این روز حقیقتا یک روز افتخار آمیز در تاریخ کشورمان است که به دست رانندگان ناوگان عمومی رقم خورد.

منفرد اجرای خط ویژه تاکسی را در راستای تسهیل بار ترافیکی،نقطه عطفی در کاهش حجم ترافیک شهری عنوان کرد و یادآورشد: اجرای راهکارهای ترافیکی بعنوان مسکنی آزمایشی برای کاهش بار ترافیکی تجویز می شود و راه حلی نهایی نیست چرا که آمار وسیله نقلیه با وسعت معابر تناسبی ندارد.

شهردار منتخب پارس آباد اجرای مسیر ویژه عبوری که از بیوک خانلو آغاز شده و از زیر کودشیمیایی و محله آزادگان و خیابان مطهری عبور کرده و تا امتداد روبروی مخابرات شهید قندی ادامه می یابد،را یکی دیگر از نسخه های تجویزی برای کاهش بار ترافیکی ذکر کرد که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ ترافیک خود یک مقوله مطولی است که از فرهنگ جامعه گرفته تا رعایت اصول ایمنی و راهنمایی رانندگی در این امر مهم مرتبط و دخیل هستند.

فرهاد عین الهی مدیریت سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دوره تصدی گری اش تشریح کرد: ۵۷۵ دستگاه تاکسی، ۸۲ مورد تاڪسی تلفنی با ۸۵۰ خودرو،۹۰ دستگاه مینی بوس برای سرویس دهی مدارس،۶۵دستگاه مینی بوس عمومی،۵ دستگاه اتوبوس خصوصی و در مجموع ۱۵۸۵ دستگاه خودرو کار جابجایی مسافر در این شهرستان را بر عهده دارند که البته این آمار تنها شامل رانندگانی است که از این سازمان مجوز دریافت کرده اند و قطعا آمار دقیق برای کل ناوگان عمومی نیست.

عین الهی گفت: ۸ مسیر فعال و خطوط تاکسی در پارس آباد رایج است که فعال کردن خط تاکسی برای مسکن مهر فاز ۲،محله آزادی و زیر کشتارگاه نیز در دستور کار است.

وی تاکید کرد: جابجایی روزانه ۵۴هزار نفر مسافر در این شهرستان توسط ناوگان مسافربری شهری انجام می شود که علاوه بر آن۷ هزار مسافر در قالب سرویس مدارس و ده هزار مسافر نیز برای روستاهای حومه جابجا می شود.

مدیریت سازمان حمل و نقل عمومی با بیان برخی عملکرد این مرجع بطور اجمالی گفت:تسهیل فرم سلامت جسمانی- اجرای مسیر ویژه تاڪسی- تسهیل خرید و فروش تاڪسی توسط۲ اتحادیه تاڪسی داران- صدور پروانه فعالیت برای ۴۷۰ نفر از رانندگان دیزلی- صدور کارت شهری برای ۴۹۶ نفر از وانت داران- پروانه اشتغال برای ۱۷۳ نفر- معرفی رانندگان دیزلی برای دریافت ۴۵۰ فقره سهمیه لاستیک- نصب چراغ ال ای دی – انتقال مسیرهای روستایی به خارج شهر- بیمه تڪمیلی رانندگان طرف قرارداد با بیمه دانا- تسهیل و تقسیط بیمه تاڪسیها بمدت یک سال- ساماندهی خودروی روستایی و ڪارت سرویس- احیای اتحادیه تعاونی تاڪسی داران- تاسیس یک مورد موسسه وانت تلفنی- نصب تابلوی سرعت گیر- رنگ آمیزی سرعت گیرها- نصب تابلو علائم رانندگان بر اساس مصوبه شورای ترافیک- اجرای طرح پرداخت الکترونیکی تاکسی (بارکدخوان)- اجرای طرح سرویس مدارس- ساماندهی سرویس خودروهای روستایی و ثبت نام کردن سرویس مدارس در سامانه سپند از جمله امراتی هستند که توسط این سازمان پیگیری و اجرا شده است.

 

رئیس اتحادیه تاکسی داران نیز در پایان با ااشاره به برخی از مشکلات تاکسی داران گفت: تردد خودروهای شخصی و غیر تاکسی در مسیر ویژه تاکسی از عمده مشکلاتی است که سبب تخریب کله قندی ها و ایجاد ترافیک و تاخیر در مسیر حرکت تاکسی ها می شود.

وی همچنین ادامه دار کردن خط ویژه و افزایش نرخ کرایه ها بر اساس نرخ تورم را از مطالبت اصلی این قشر زحمتکش دانست.

در پایان این مراسم از تلاشگران عرصه حمل و نقل تجلیل و به تعدادی از رانندگان نیز به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز