آسان‌ترین روش برای دریافت رمز دوم پویا چیست؟

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۱:۰۲:۳۶
کد خبر: ۹۳۷۹۰۳
آسان‌ترین روش برای دریافت رمز دوم پویا چیست؟
بانک مرکزی برای تسهیل در فرایند دریافت رمز دوم پویا سامانه هریم را راه‌اندازی کرده است که براساس آن مشتریان به جای نصب اپلیکیشن‌های هر بانک، از سامانه پیامکی بانک‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چند روزی بیشتر به اجرای طرح استفاده اجباری از رمز دوم پویا باقی نمانده است. با این حال این طرح با تمام جنبه‌های مثبت خود، نواقص بسیاری به همراه دارد. دو مورد از نقص‌های مهم این طرح:

۱. تعدد برنامه‌های معرفی شده از سوی بانک‌های مختلف و مردمی که باید چند برنامه برای یک امر واحد نصب کنند.

۲. عدم کاربری آسان برنامه‌های تولیدی و به دوش کشیدن بسیاری از بار‌های تبلیغاتی و سایر جنبه‌های بانکداری و درآمدزایی بانک‌ها توسط این برنامه‌ها! به نظر می‌رسد تا قبل از ابلاغ اجرای این طرح به بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات باید نسبت به حل این دو مشکل چاره اندیشی کنند!

برای مثال: طراحی یک application واحد برای تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، برنامه‌ای مثل google authenticat که در عین سادگی و کارآمدی، دقیقا عمل تولید تولید رمز پویا که به twostep verification معروف است، انجام می‌دهد. البته با گشتی در سایت‌هایی مثل بازار و مایکت، برنامه‌هایی برای این امر کم و بیش وجود دارد، ولی با توجه به حساسیت موضوع، بهتر است توسط نهاد‌های بالا دستی اقدامی صورت گیرد، همیشه اعتماد به شرکت‌های ثانویه و وابسته اولویت اول نیست!

در واقع با این اقدام هدف اصلی که تسهیل در فرایند دریافت رمز دوم پویا است، محقق خواهد شد.

بانک مرکزی برای تسهیل و سرعت و آسان تر کردن دریافت رمز دوم در فرایند دریافت رمز دوم پویا سامانه هریم را راه‌اندازی کرده است که براساس آن مشتریان به جای نصب اپلیکیشن‌های هر بانک، از سامانه پیامکی بانک‌ها استفاده کنند و این راه هم اکنون آسان‌ترین روش برای دریافت رمز دوم پویاست.

 

 

 

نظر شما