رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

آنفلوانزا کنترل‌ شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۲:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۳۸۱۹۶
آنفلوانزا کنترل‌ شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه آنفلوانزا در این استان به‌صورت کامل کنترل‌شده است، گفت: سه مورد فوتی ناشی از شیوع این بیماری در قم دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل قدیر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم با اشاره به آخرین آمار شیوع آنفلوانزا در قم افزود: باوجوداینکه ۱۰ استان کشور ازنظر شیوع این بیماری وضعیت بحرانی داشتند، اما قم با چنین وضعیتی مواجه نشد.

وی ادامه داد: استان قم در دو بازه زمانی آبان و آذرماه با این بیماری مواجه شد که بیشترین شیوع آن در ماه آبان بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: از ۵۰۸ مورد بیمار بستری‌شده در قم، ۵۰۳ مورد نمونه‌برداری شد که ۴۳ مورد از آن‌ها مثبت اعلام شد و بیشتر این افراد به ویروس آنفلوانزای نوع یک گرفتارشده بودند.

قدیر افزود: تدوین برنامه عملیاتی، تشکیل کمیته استانی، ۲ هزار و ۶۰۰ مورد واکسیناسیون، اعلام اولویت‌های تزریق واکسن، تزریق واکسن به جامعه هدف و آسیب‌پذیر و تشکیل کمپین شست و شوی دست‌ها در آموزش‌وپرورش ازجمله اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با شیوع آنفلوانزا در قم بود.

وی، تعطیلی مدارس را اقدامی مناسب برای کنترل بیماری آنفلوانزا در قم دانست و ادامه داد: در آبان ماه بیش از ۹ هزار تن به بیمارستان‌های قم مراجعه کردند که حدود یک هزار تن از آن‌ها به علت بیماری آنفلوانزا بستری شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز